Alunecările de teren continuă să creeze probleme pe drumurile naționale DN 2 N Mărtineşti-Dumbrăveni-Jitia și DN 2 R Jitia-Vintileasca. Mai multe alunecări de teren s-au reactivat și pun în pericol circulația pe acest sector de drum.
Cea mai gravă situație se regăsește pe DN 2 N, kilometrul 50+400, unde o alunecare de teren a adus pe partea carosabilă un întreg versant. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a demarat o serie de lucrări de intervenție pentru a asigura condiții minime de circulație. Mai multe utilaje fac intervenții pentru asigurarea condițiilor minime de circulație pe DN 2N, pe raza comunei Jitia, în urma reactivării alunecării de teren din zonă. Practic, cine trece prin acest punct poate observa cum pe marginea drumului se află un „munte“ de pământ ce a fost adus de pe versant ca urmare a alunecărilor de teren.
Oficialii DRDP Iași susțin că au în derulare un proiect ce vizează refacerea a 12 puncte critice de pe DN 2 N Mărtineşti-Dumbrăveni-Jitia. Unul din aceste puncte critice la care lucrările au fost deja finalizate este cel situat la kilometrul 31, la intrarea în localitatea Dumitrești. Aici au fost lucrări de consolidare și refacere a platformei drumului DN 2N, la km 31+120 m, zona localității Dumitrești, prin realizarea unui zid de sprijin cu piloți forați la o adâncime de 21 de metri, refacerea stratului suport, balastare și turnarea stratului de asfalt. Lucrările au fost executate de societatea Holtex Grup Invest, în asociere cu societatea Max Provision SRL din Negrești Oaș.
În acest moment au mai demarat lucrările la punctele critice de la kilometrul 27, pe raza localității Bordești, dar și la unul din punctele critice pe de DN 2 R Jitia-Vintileasca, situat pe raza localității Neculele. Soluțiile la care au apelat proiectanții vizează stabilizarea terenului cu ajutorul unor piloți forați la mare adâncime.
De asemenea, se execută lucrări de intervenție și la sectorul de drum afectat de o alunecare de teren care riscă să distrugă și podul amplasat la kilometrul 46, pe raza localității Jitia de Jos. Aici vor fi executate lucrări mai ample care constau în consolidarea versantului, care a luat-o la vale, cu ziduri de sprijin cu piloți forați la o adâncime de peste 20 de metri, degajarea albiei râului Râmnicu Sărat, etc. Oficialii DRDP Iași susțin că la celelalte 9 puncte critice prinse în planul de reabilitare și refacere vor fi reluate procedurile de achiziție publică, deoarece s-au schimbat cantitățile de materiale și excavare estimate, ca urmare a alunecărilor de teren din ultima perioadă.