Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793
Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793

GALERIE FOTO: Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu” Focșani – proiect Erasmus în Bulgaria

În perioada 6-12 iunie 2019, a avut loc cea de-a doua întâlnire de învățare și formare cu elevii din cadrul proiectului Erasmus +”SAVE THE FUTURE NOT ONLY TODAY”, nr. de referință: 2018-1-CZ01-KA229-048026_5, aflat în primul an de desfășurare. Gazda acestui eveniment a fost Bulgaria, mai precis „Rayko Tsonchev” Private Specialised Secondary School of Tourism and Entrepreneurship, din localitatea Dobrich. La numai două luni de la prima mobilitate cu elevii în Cehia, 14 cadre didactice și 16 elevi din Bulgaria (școala gazdă), Cehia (școala coordonatoare), Letonia, Turcia și România, au avut din nou ocazia să-și împărtășească experiențele culturale, să dea frâu liber creativității și să-și dezvolte competențele de exprimare în limba engleză. Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu” din Focșani a fost reprezentat de trei cadre didactice și de cinci elevi.

Conform informațiilor transmise de profesoara Marilena Găucan, coordonator proiect, în prima zi, elevii au prezentat materiale conținând informații despre țara, școala și activitățile derulate până în prezent în cadrul proiectului, după care au lucrat în workshop-uri, unde au confecționat obiecte decorative pentru birou, gradină, școală, folosind materiale reciclabile. În aceeași zi, oaspeții au asistat la un spectacol artistic organizat de elevii și profesorii bulgari și au fost familiarizați cu istoria orașului Dobrich, cu tradițiile și obiceiurile păstrate de-a lungul anilor.

În cea de-a doua zi, a fost organizat un tur al Centrului pentru protecția animalelor ,,Ecovillage Dobrozhuntsi”, unde elevii au construit un gard din ramurile copacilor. Oaspeții au vizitat Muzeul Regional de Istorie, instituție care colecţionează, studiază, conservă şi prezintă patrimoniul natural şi cultural-istoric al Dobrogei și Parcul Sf. Gheorghe din Dobrich, înfiinţat în anul 1867. Este unul din primele parcuri din Bulgaria, declarat monument al culturii, unde numeroase specii de plante au fost aduse din întreaga Europă. Duminică, 9 iunie, au fost organizate vizite culturale și turistice la Castelul din Balchik, reședința de vară preferată a Reginei Maria, ce este înconjurat de o celebră grădină botanică, unicat în Europa Centrală și de Est, în special datorită colecției de cactuși, la Cetatea Kaliakra, situată pe o peninsulă lungă şi îngustă de pe coasta bulgărească a Mării Negre, în cea mai sud-estică parte a platoului Dobrogei, și la ferma de midii de la Dalboka.

Luni, după un tur al școlii, participanții în proiect au dialogat cu un reprezentant al municipalității, familiarizându-se cu sistemul de învățământ bulgar și cu modalitățile de sortare și de reciclare folosite în această țară. A urmat expoziția de obiecte confecționate din materiale reciclabile, unde echipe mixte de elevi au ținut câte un discurs în limba engleză, în care au prezentat produsele finale, având în vedere: potențialul client, prețul și locul de desfacere, timpul necesar confecționării, potențialul public căruia i se adresează.

Marți, 11 iunie 2019, participanții au avut ocazia să viziteze regiunea Stozher, unde se sortează, în scopul reciclării, materialele biodegradabile, apoi delfinariul din orașul Varna.

„ERASMUS a fost o experiență de neuitat. Mă bucur că am avut ocazia să particip la acest proiect inedit. Am legat multe prietenii cu adolescenții din celelalte țări participante, am descoperit locuri, culturi noi și, de asemenea, am învățat și câteva cuvinte în celelalte limbi. În plus, am reușit să-mi perfecționez limba engleză și să îmi dezvolt creativitatea în cadrul workshop-urilor”, a spus Gessica- Irina Caramela, elevă în clasa a XI-a C.

Luminița Marin, elevă în clasa a XI-a C spune că „experiența ERASMUS este un vis împlinit. Mi-am dorit de mult timp să leg prietenii cu persoane de altă naționalitate, să descopăr obiceiuri și alte culturi. De asemenea, am învățat să accept și perspectivele diferite ale celor din jur în cadrul orelor de workshop și să îmi exprim gândurile și părerile într-o limbă străină. Chiar dacă vorbim despre o săptămână petrecută într-o țară străină, experiența ERASMUS și, în special „oamenii ERASMUS”, m-au ajutat să mă dezvolt atât pe plan profesional, cât și pe plan spiritual, întrucât am legat prietenii și mi-am creat amintiri de neuitat“.

Maria Lal, elevă în clasa a XI-a C, a precizat că „proiectul ERASMUS ce s-a desfășurat în Bulgaria a fost o experiență de neuitat, în care am învățat să reciclăm și să avem grija de natură, să poluăm mai puțin și nu numai. Am avut parte de multe activități interactive, prin care ne-am dezvoltat comunicarea în limba engleză, dar și faptul că am întâlnit oameni noi, de culturi diferite prin intermediul cărora am reușit să acumulăm cunoștințe noi și să ne îmbogățim cultura generală. A fost o experiență unică și minunată, pe care nu o voi uita niciodată!“.

„Proiectul ERASMUS mi-a oferit șansa de a deveni un cetățean mai bun, învățându-mă cum să reciclez și să salvez planeta. În același timp, am legat prietenii memorabile și mi-am îmbunătățit abilitatea de a comunica în limbile străine“, a povestit Matei-ȘtefanAnton, elev în clasa a XI-a C.

„Cea de-a doua activitate de învățare cu elevii din cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ „SAVE THE FUTURE NOT ONLY TODAY” a favorizat, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, acumularea de noi cunoştinţe, schimbul de idei, transferul de practici creative, accesul la noi materiale didactice, exersarea şi perfecţionarea limbilor străine în contexte reale. Activitățile la care am participat ne-au dezvoltat motivarea, dorința de implicare și setea de nou și descoperire“, a relatat Marilena Găucan, coordonatorul de proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?