GALERIE FOTO: Cadre didactice de la CSEI „Elena Doamna”, la un workshop regional despre învățământul special

0
236

Două cadre didactice de la CSEI „Elena Doamna” Focșani au participat la workshop-ul regional cu tema „Perspective și provocări pentru specialiștii din învățământul special în vederea pregătirii viitorilor absolvenți pentru pregătirea studiilor gimnaziale și pentru alegerea unei calificări potrivite nivelului și tipului de severitate al dizabilității acestor copii”. Evenimentul a avut loc în Iași, pe 6 iunie, și a fost organizat de Inspectoratul Școlar Județean Iași.

În contextul implementării la clasele de debut a prevederilor OMEN nr. 3622/2018 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul special preșcolar, primar și gimnazial din septembrie 2019, la dezbateri au luat parte reprezentanți ai rețelei de învățământ special (inspectori școlari pentru învățământ special, directori CJRAE, directori de unități de învățământ special gimnazial, liceal și profesional, directori ai școlilor de penitenciare, metodiști, responsabili cerc pedagogic, responsabili comisii metodice) din județele Botoșani, Suceava, Neamț, Vaslui, Bacău, Iași și Vrancea. La această întâlnire regională, din județul Vrancea au participat inspector școlar pentru învățământ special și special integrat, prof. Aurora Lefter și director CSEI „Elena Doamna”, prof. Ioana Cherciu.

Conform datelor furnizate de directoarea Ioana Cherciu, dezbaterea a fost moderată de inspector școlar general MEN prof. dr. Liana Maria Mitran și inspector școlar pentru învățământ special la ISJ Iași, prof. Gabriela Raus. Inspectorul școlar general adjunct al ISJ Iași, prof. Mihaela Mariana Țura, a adresat un cuvânt de bun venit participanților, afirmând că școlarizarea elevilor cu dizabilități reprezintă o preocupare a întregului sistem de învățământ, iar incluziunea acestor copii trebuie să reprezinte o provocare pentru fiecare cadru didactic.

Inspectorul școlar general din MEN, prof. dr. Liana Maria Mitran a prezentat preocuparea permanentă a ministerului pentru identificarea traseelor educaționale, în vederea profesionalizării, pentru elevii cu dizabilități și/ sau CES, absolvenți ai învățământului special gimnazial și a propus realizarea unui plan de măsuri legislative în vederea creșterii șanselor de inserție socio-profesională a tinerilor cu dizabilități. În acest sens, reprezentanții fiecărui județ participant au prezentat exemple de bună practică pentru alternativele educaționale/ calificările care pot fi dezvoltate în învățământul profesional special și/ sau liceal tehnologic special, în corelație cu dinamica pieței muncii regionale, bune practici care pot fi dezvoltate la nivel național.

Inspectorul școlar pentru învățământ special, prof. Aurora Lefter, a punctat faptul că orientarea școlară și profesională a elevilor cu dizabilități, în funcție de nivelul și gradul de severitate al dizabilității fiecărui copil, constituie o provocare pentru specialiștii din învățământul special. Ea a prezentat și specificul unităților de învățământ special din Vrancea care asigură educația și profesionalizarea elevilor cu dizabilități. În acest sens, Ioana Cherciu a prezentat oferta educațională a CSEI „Elena Doamna”, care din septembrie 2019 cuprinde o nouă specializare și anume tehnici poligrafice, calificare tipăritor off-set, tocmai pentru profesionalizarea elevilor cu dizabilități severe și continuarea parcursului lor educațional.

Inspectorul de specialitate, Aurora Lefter, a prezentat impactul și rezultatele proiectului „Cap sur l’ecole inclusive en Europe”, proiect Erasmus +, de parteneriat strategic în domeniul educației școlare, în care CSEI „Elena Doamna” este partener. Proiectul demonstrează rolul echipei multidisciplinare în educabilitatea fiecărui copil, indiferent de tipul dizabilității, prin utilizarea unor fișe pedagogice adaptate, reunite într-o culegere de bune practici, dar și prin elaborarea unui modul de formare pedagogică a cadrelor didactice care lucrează cu acești copii, unitar la nivel european.

Întâlnirea de la Iași a demonstrat încă o dată că școala de azi trebuie să-și proiecteze cu claritate scopurile și formele de sprijin adecvate pentru a primi toți copiii și pentru a le oferi astfel posibilitatea integrării socio-profesionale viitoare, ca adulți responsabili și independenți, într-o societate în continuă transformare“, a transmis director CSEI „Elena Doamna”, Ioana Cherciu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here