Marian Oprișan: Se impunea înființarea DRDP Focșani care să poată administra mai eficient drumurile naționale ce străbat regiunea!

0
863

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a remis presei un comunicat în care arată că în ultimele zile o anumită parte din mass-media a tratat „cu subiectivism și lipsă de profesionalism” decizia Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) de a înființa, la Focșani, o Direcție Regională de Drumuri și Poduri. Șeful administrației județene a arătat că dincolo de faptul că acuzele de genul „Primul-ministru i-a făcut lui Oprișan Direcție Regională de Drumuri și Poduri” sunt „absolut stupide și lipsite de temei real”, acestea arătând „o lipsă totală de viziune în ceea ce privește dezvoltarea durabilă”.

Fără doar și poate, Vrancea este unul dintre cele mai importante noduri rutiere și feroviare din Moldova căci unește nu doar Moldova de București, ci și Moldova de Ardeal și Dobrogea. Aici există cele mai vechi noduri feroviare din România și, după finalizarea DN 2 D Focșani – Ojdula – Târgu Secuiesc, putem afirma cu tărie că avem cel mai important nod rutier din Moldova. Din această perspectivă, se impunea înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri care să poată gestiona și administra mai eficient drumurile naționale ce străbat regiunea de la Nord la Sud, dar și de la Vest la Est. Faptul că o astfel de structură nu a existat până acum în regiune nu face cinste nimănui, iar decizia Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră de a se reforma și de a crea structuri mai eficiente nu poate fi decât una salutară. În calitate de Președinte al Consiliului Județean Vrancea sunt încrezător că drumurile naționale din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui vor fi, pe viitor, mult mai bine gestionate, cu un trafic normal și cu incidente cât mai puține“, se arată în comunicatul de presă semnat de președintele Marian Oprișan.

Vă reamintim că, săptămâna trecută, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a decis în cadrul Consiliului de Administrație, înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Focșani. Decizia a fost luată după mai multe demersuri făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, care a motivat că este necesară această Direcție pentru eficientizarea activităților de întreținere, dar în special pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din regiune.

Nou înființata DRDP Focșani va avea în administrare drumurile naționale din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui. Practic, în acest context, DRDP Focșani va prelua o parte din patrimoniul DRDP Iași, în cazul județelor Vrancea, Galați și Vaslui, o parte din patrimoniul DRDP Constanța, în cazul județului Brăila și o parte din patrimoniul DRDP București, în cazul județului Buzău. Conform unor surse din interiorul CNAIR, noul director al DRDP Focșani va fi Marian Paraschiv, actualul director al Secției de Drumuri Naționale Focșani.

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că odată cu înființarea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și construirea de autostrăzi și drumuri expres. „Avem un rol determinant în regiune, suntem cel mai important nod rutier din zona de Sud Est a țării, suntem cei care am realizat prima trecere peste munții Carpați după 1989, prin reabilitarea și modernizarea DN 2D Focșani-Ojdula-Târgu Secuiesc. Practic, odată cu realizarea acestui drum, s-a asigurat legătura dintre Transilvania și județele din sud estul țării, respectiv Vrancea, Brăila, Galați, Ialomița, Constanța și Tulcea. De asemenea, cred că, odată cu înființarea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanță deosebită cum ar fi realizarea Drumului Expres în regim de autostradă Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava, realizarea Drumului Expres – Focșani-Brăila-Galați și mai departe cu conexiune la Tulcea și Constanța, dar și construirea podului peste Dunăre de la Brăila. Totodată, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Focșani va avea o activitate mult mai eficientă dacă ținem cont că distanța dintre Focșani și Galați este una considerabilă față de Iași“, a afirmat Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here