GALERIE FOTO: Expoziție de creație plastică, realizată de copii cu cerințe educative speciale

0
100

Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga”Focșani a găzduit vineri, 31 mai 2019, Simpozionul- Concurs Regional de literatură pentru elevi „Dialoguri despre lectură. Anotimpurile copilăriei”, ediția a VII-a, din cadrul Proiectului educațional „Ana citește“, înscris în CAERI 2019, domeniul literatură, poziția 2148. Concursul a fost organizat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Focșani și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna“ Focșani, în colaborare cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea, Casa Corpului Didactic „Simion Mehedinți“ Focșani şi Muzeul Vrancei.

Activitățile proiectului se adresează elevilor cu cerințe educative speciale, elevilor claselor I-VIII de la scolile integratoare, care au colegi cu cerințe educative speciale, părinților copiilor cu cerințe speciale de educație, cadrelor didactice din învățământul special și special integrat, ONG-uri interesate. Proiectul Educațional “Ana citește” dezvoltă practici diversificate de lectură, necesare pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și de lucru în echipă, dezvoltarea capacității de exprimare orală și scrisă a elevilor.

Activitățile sunt orientate spre formarea și dezvoltarea abilităților de comunicare și muncă independentă, care să faciliteze interacțiunea cu colegii și profesorii, să le dezvolte încrederea în forțele proprii și sentimentul de utilitate, iar părinții sunt implicați în toate activităţile desfăşurate în cadrul proiectului precum: citirea împreună, activităţi de desen, pictură, expoziţii-concurs, acţiuni de voluntariat, activităţi la biblioteca școlii. Proiectul are la bază o activitate principală, activitatea artistică. Desenul, pictura, modelajul, colajul, dincolo de a potența participarea copilului, are avantajul de a fi o activitate terapeutică.

Concursul pentru elevi este structurat pe trei secțiuni: Secţiunea 1- Creație literară, Concurs – simpozion pentru elevi “Dialoguri despre lectură. Anotimpurile copilăriei”; Secţiunea 2 – Creaţie plastică „Natura – armonie și culoare” – Concurs; Secţiunea 3 – Prezentări PowerPoint „Natura, comoară pentru suflet, oglindită în creaţiile literare” – Concurs. Cadrele didactice au participat cu lucrări de specialitate, exemple de bune practici din domeniul învăţământ special şi special integrat, la realizarea unui volum în format electronic (CD), cu ISBN, cu titlul „Individualizarea procesul instructiv-educativ prin utilizarea Planului Educațional Individualizat“.

Evenimentul a fost deschis la vernisajul expoziției de desene „Natura, armonie și culoare” prin urările de bun venit adresate elevilor participanți la simpozion și cadrelor didactice însoțitoare, de către coordonatorii proiectului, prof. Ecaterina Galoiu, bibliotecar Adriana Măciucă şi director prof. Trandafir Daniela, de la Școala „Nicolae Iorga”. Expoziția cuprinde lucrările elevilor cu cerințe educative speciale realizate în diverse tehnici: desen, pictură, colaj. În toate lucrările se remarcă inocența copilăriei și încrederea că ei pot fi văzuți, apreciați și înțeleși. Expoziția se va afla la Casa Corpului Didactic Focșani și Muzeul Unirii, începând de pe 10 iunie 2019.

Fiecare secțiune a concursului a reunit lucrări provenite de la numeroase școli din judeţul Vrancea și din țară. Numărul participanţilor elevi cu cerințe educative speciale este mai mare decât anul trecut. În toate activitățile desfășurate, copiii cu CES au fost acompaniaţi de colegii lor de clasă. Lucrările premiate ale elevilor se vor fi publicate în volumul nr. 7 al proiectului.

Cred că este foarte important ce carte recomanzi unui copil care n-a citit niciodată o carte. Aceștia pot avea probleme de citire şi poate şi un vocabular limitat. Consider ca ei pot să înceapă cu texte simple, pe care să le înţeleagă, texte care să aibă diversitate în mesajul vizual, verbal. Să dăm copiilor diversitate, culoare, să vadă contraste reale, mimică, gestică, care creează emoție. Și cel mai important lucru este să ne asigurăm că vor descoperi că lectura e ceva distractiv, plăcut“, precizează coordonatorul proiectului, prof. Ecaterina Galoiu.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here