Sistem informatic pentru administrare fiscală la ANAF, realizat prin parteneriat public privat

0
102

Sistemul informatic pentru administrare fiscală al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) ar urma să fie realizat prin parteneriat public privat, investiţia fiind de maximum 150 de milioane de euro, potrivit unui proiect de Hotărâre postat pe pagina Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză.

Astfel, la rubrica transparenţă decizională, instituţia a postat o Hotărâre pentru completarea Listei proiectelor strategice de investiţii care urmează a fi pregătite şi atribuite în parteneriat public-privat. Conform notei de fundamentare, este vorba de trei proiecte: Platforma informatică a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS); Sistem informatic pentru administrare fiscală la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Centru multifuncţional pentru educaţie şi sănătate.

Potrivit sursei citate, proiectul privind platforma informatică a CNAS are în vedere proiectarea, implementarea, migrarea de date şi operarea acestui sistem precum şi interconectarea sa cu celelalte platforme sau sisteme informatice publice. În cadrul proiectului se are în vedere implementarea noii platforme ce va include, dar nu se va limita la: subistemele de rezilienţa şi recuperare date în caz de incidente sau dezastre, subsistemul de stocare de date, comunicaţii şi securitate, pachetul de aplicaţii, precum şi subsistemul de baze de date. Operarea va fi realizată de către societatea de proiect cu respectarea cerinţelor stabilite prin contractul de parteneriat public-privat. Se estimează că investiţia în realizarea platformei informatice a CNAS este de maxim 100 milioane euro.

Proiectul privind platforma informatică a ANAF are în vedere implementarea, migrarea de date şi operarea acestui sistem precum şi interconectarea sa cu celelalte platforme sau sisteme informatice publice. În cadrul proiectului se are în vedere implementarea noii platforme ce va include, dar nu se va limita la: subistemele de rezilienţă şi recuperare date în caz de incidente sau dezastre, subsistemul de stocare de date, comunicaţii şi securitate, pachetul de aplicaţii, precum şi subsistemul de baze de date. Operarea va fi realizată de către societatea de proiect cu respectarea cerinţelor stabilite prin contractul de parteneriat public-privat.

Proiectul privind centrul multifuncţional pentru educaţie şi sănătate prevede construirea unei comunităţi şcolare care să promoveze educaţia permanentă, sănătatea şi starea de bine care să aibă ca beneficiari copii tipici şi copii cu nevoi educaţionale speciale. Se vor asigura servicii educaţionale şi programe de promovare a sănătăţii mentale şi de dezvoltare socio-emoţională, precum servicii de evaluare şi intervenţie psihopedagogică, servicii de educaţie parentală, servicii logopedice, servicii de kineto-terapie. Copiii înscrişi în programul de educaţie primară vor beneficia de programe de mentorat, ca un instrument de consiliere în vederea descoperirii aptitudinilor vocaţionale. Centrul multifuncţional va avea şi valenţe sociale pentru comunitate, prin organizarea de evenimente periodice, destinate copiilor, părinţilor sau specialiştilor. Proiectul prevede construcţia şi operarea pentru cel puţin 8 centre multifuncţionale teritoriale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here