Leonardo Badea (ASF): Avem nevoie de campanii ample de educaţie financiară la toate nivelurile

0
20

Avem nevoie de campanii ample de educaţie financiară la toate nivelurile pentru că un individ educat financiar poate înţelege şi decide mult mai uşor, în mod conştient, atunci când vine vorba de cumpărarea unui produs de asigurare, a declarat vineri, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Leonardo Badea, la un eveniment de profil.

„Consider că avem nevoie de campanii ample de educaţie financiară la toate nivelurile. Un individ educat financiar poate înţelege şi decide mult mai uşor, în mod conştient atunci când vine vorba de cumpărarea unui produs de asigurare. Nevoia de educaţie financiară în România este atât de importantă încât diferitele surse de formare trebuie să se completeze şi să se sprijine reciproc. Pe termen lung, ne propunem să introducem educaţia financiară în curriculum-ul şcolar, pornind de la clasele primare, apoi dezvoltând treptat aceste concepte pe întregul sistem educaţional”, a precizat şeful ASF care a participat vineri la Conferinţa „European Consumer Protection”, organizată de APPA (Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor) şi XPRIMM.

În context, acesta a amintit că ASF a iniţiat numeroase campanii şi programe de educaţie financiară pentru copii, părinţi, studenţi şi profesori, în colaborare cu diferite instituţii de învăţământ. Până în prezent, programul de educaţie financiară a înscris peste 400 de lectori şi mai mult de 80.000 de studenţi. Pe de altă parte, Leonardo Badea a mai arătat că, în ultimii ani, protecţia consumatorilor financiari a devenit o prioritate crescândă pentru factorii de decizie din întreaga lume.

„Protejarea consumatorilor de practicile abuzive şi posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză cu privire la utilizarea produselor şi serviciilor financiare este un obiectiv politic important, cu implicaţii pentru dezvoltarea sectorului financiar, incluziunea financiară şi creşterea economică în general. Un prim domeniu în care să acţionăm este încrederea consumatorilor. Ştim foarte bine că încrederea este probabil cel mai important capital de pe pieţele financiare. Actorii de pe piaţă trebuie să convingă consumatorii că pot avea încredere în produsele facultative şi că aceste produse răspund nevoilor lor şi reprezintă o opţiune importantă în gestionarea riscurilor legate de viaţa, sănătatea şi siguranţa bunurilor lor.

Cum se poate face acest lucru? Simplu – respectând ad litteram obligaţiile contractuale şi rezolvând fără întârziere dosarele de revendicare”, a precizat preşedintele ASF. Potrivit acestuia, pentru a accelera maturitatea şi dezvoltarea pieţei de asigurări, este nevoie de un efort comun din partea autorităţii de supraveghere şi a companiilor care operează pe această piaţă, atât companii de asigurări, cât şi brokeri.

Întregul articol pe https://bit.ly/2WdOpT2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here