Peste 100 de milioane de lei pentru reabilitarea DN 2L Soveja – Lepșa

0
1107

Peste 100 de milioane de lei vor fi alocate din bugetul de stat pe anul 2019 pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizare DN 2L Soveja – Lepșa km 60+145 – km 76+277, județul Vrancea“. Este vorba de reabilitarea și asfaltarea tronsonului de drum dintre localitățile Soveja și Lepșa, comuna Tulnici, peste Coașa, cum spun localnicii. Proiectul de investiții a fost deja scos la licitație pe SEAP și se află în faza de evaluare a ofertelor. Valoarea totală a proiectului este de 115 milioane lei, iar durata de execuție a investiției este de 30 luni.

Aceasta este o investiție pentru care președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a făcut nenumeroase demersuri la Guvern, în vederea obținerii finanțării necesare demarării lucrărilor. „Acest proiect de investiții, strategic, a fost susținut în mod permanent în ultimii ani de președintele Consiliului Județean Vrancea, domnul Marian Oprișan, care a făcut demersuri pentru ca acest drum, foarte important pentru infrastructura turistică a județului Vrancea, să fie reabilitat și modernizat“, se arăta într-un comunicat remis presei de Consiliului Județean Vrancea, anul trecut.

În acest context, Guvernul României a adoptat în cadrul ședinței din data de 5 iulie 2018, o Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Modernizare DN 2L Soveja – Lepșa km 60+145 – km 76+277, județul Vrancea“. Drumul Național 2L asigură legătura între DN2 (E85) și drumul național DN 2D, pe care îl intersectează la km 74+005, în localitatea Lepșa. Sectorul de drum care va fi modernizat are o lungime de 16,2 km și se desfășoară de la ieșirea din comuna Soveja (km 60+145) până la intersecția cu DN 2D, în zona localității Lepșa, comuna Tulnici (km 76+277).

Potrivit proiectului, vor fi construite nouă poduri noi, peste pârâurile Lepșuleț și Lepșa, dar și 8 viaducte de coastă. Podul peste pârâul Lepşuleţ, km 72+271, va fi amplasat în aval faţă de podul existent. Va avea o deschidere de 12.00 m şi lungimea totală de 16.10 m. Pe ambele maluri vor fi efectuate lucrări de apărare, urmând a fi amenajate gabioane placate cu beton. Podul peste pârâul Lepşa, km 75+898, va fi executat pe amplasamentul celui existent, cu executarea unui pod provizoriu în aval pentru asigurarea circulaţiei pe perioada derulării lucrărilor. Podul nou va avea o deschidere de 22.00 m şi lungimea totală de 26.10 m. Pe malul drept, în amonte de pod, va fi efectuată o lucrare de apărare de mal, realizată din gabioane placate cu beton.

Proiectul mai prevede construcția a 8 viaducte de coastă cu lungimi cuprinse între 20 și 300 m. Viaductele vor fi alcătuite din radiere cu console, fundate indirect, pe câte 6 piloni foraţi de diametru F=620 mm şi lungimea de 10 m. Suprastructurile viaductelor vor fi alcătuite din tabliere din beton armat şi beton precomprimat. Tablierele vor fi alcătuite din maxim 8 grinzi. Pentru siguranţa circulaţiei rutiere, a fost prevăzută construirea unor parapeţi de siguranţă.

De asemenea, vor fi realizate șanțuri, rigole, podețe pentru colectarea și dirijarea apelor de pe suprafața drumului, dar vor fi executate și lucrări de consolidare, respectiv vor fi construite ziduri de sprijin. „Este încă o realizare de excepție pe care o marcăm în beneficiul cetățenilor județului Vrancea, demararea procedurilor pentru reabilitarea și modernizarea DN 2L, sectorul Soveja-Lepșa. Este un proiect foarte important, prin care se va revitaliza zona turistică Soveja-Lepșa, un proiect care se adaugă celorlalte investiții care vizează modernizarea infrastructurii rutiere din județul Vrancea”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

Material comandat de PSD Vrancea. Cod mandatar financiar 41190008

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here