Vrâncenii care folosesc documente emise prin intermediul Spaţiului Privat Virtual nu au nevoie de ștampilă sau de semnătură pentru acestea. Conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publice arată că, indiferent că este vorba de o adeverință de venit sau un certificat fiscal obținute prin intermediul SPV, acestea sunt înscrisuri cărora li s-a incorporat sau li s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, situație în care nu mai este necesară prezentarea la organul fiscal pentru semnătură sau ștampilă. Finanțiștii explică faptul că instituţia publică, autoritatea publică sau orice altă persoană căreia persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fară personalitate juridică îi prezintă documente comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea şi integritatea acestora fie pe site-ul ANAF, categoria Servicii Online –Verificare documente electronice eliberate prin SPV (poziţia 5) –verificare documente electronice, utilizând numărul de înregistrare al documentului şi codul de identificare fiscală, fie prin aplicaţia pusă gratuit la dispoziţie de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pe pagina de internet proprie. „Înscrisul în formă electronică căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale cu înscrisul sub semnătură privată având acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au înscris şi între cei care le reprezintă drepturile. Reamintim că scopul creerii serviciul “Spaţiul Privat Virtual” a fost îmbunătăţirea serviciilor oferite contribuabililor şi reducerea birocraţiei”, precizează AJFP Vrancea.