Program dedicat modelelor de bune practici în educaţie, lansat; Andronescu: Îi căutăm pe cei mai inovativi profesori

0
92

Cadrele didactice din învăţământul primar şi gimnazial pot participa, începând de marţi, la programul „Creatori de educaţie”, în cadrul căruia se vor acorda premii pentru cele mai bune modele de bune practici în acest domeniu. Programul a fost lansat marţi la Palatul Victoria, iar cei care doresc să participe la el se pot înscrie pe platforma creatorideeducatie.ro. Pot fi înscrise cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial, recunoscute pentru implicarea activă în îmbunătăţirea calităţii actului educaţional. Acestea îşi pot înregistra singure modelele de bune practici sau pot fi propuse, prin înscriere, de elevi, părinţi, colegi din sistemul de învăţământ, reprezentanţi ai ONG-urilor. După verificare şi validare modelele de bune practici în educaţie vor fi supuse votării prin intermediul platformei online. Programul se va desfăşura anual, în perioada 2019 – 2021.

În acest an, se vor acorda 20 de premii pentru modele din învăţământul primar, 20 de premii pentru nivelul gimnazial şi 10 premii speciale. „Acest proiect este unul dintre componentele unui proiect mare, de 46 de milioane de euro, care se numeşte ‘Cred în educaţie’, un proiect derulat din fonduri europene, un proiect care are drept obiectiv formarea continuă a 55.000 de dascăli. Prin proiectul pe care îl lansăm astăzi încercăm, pe de o parte, să îi căutăm în sistem pe cei mai inovativi dintre profesorii noştri, să îşi înscrie aceste proiecte pe care le dezvoltă în faţa elevilor pe o platformă, o platformă pe care aceste proiecte vor fi evaluate, vor fi punctate şi vor fi şi premiate. Premiul are drept bază de pornire 3.000 de lei, la care încercăm să mai adăugăm”, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, la evenimentul de lansare a proiectului.

Ea şi-a adus aminte de dascălii săi. „Eu nu sunt copia niciunuia dintre ei, dar regăsesc în mine părticele din fiecare din dascălii pe care i-am avut. Profesia o datorez profesoarei mele de Chimie, care era extrem de dedicată şi extrem de creativă în modul în care îşi prezenta lecţia şi cred că acest lucru m-a atras şi m-a determinat chiar din clasa a 8-a să ştiu care va fi opţiunea mea după absolvirea liceului şi nu am renunţat niciun moment la această opţiune, pentru că, în sufletul meu, în mintea mea, profesoara a reuşit să clădească prin creativitatea ei, prin modul în care ni se adresa. (…) Eu cred că fără să fim creativi, fără ca imaginaţia noastră să gândească proiecte noi, fără ca prin creativitate să le generăm într-un proiect original şi, fără îndoială, ca prin capacitatea noastră de a inova să punem aceste idei în practică, cred că astăzi nu ne putem ridica de la orizontală”, a menţionat ea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here