GALERIE FOTO: Cerc pedagogic, vineri, în Vrancea: profesorii de istorie și socio-umane au discutat cu un profesor universitar, cei de geografie au fost la trovanți

0
645

La nivelul unităților de învățământ din Vrancea au avut loc, vineri, activități specifice cercurilor pedagogice la care au participat educatori, învăţători, maiştri-instructori, profesori, dar și directori, cu prilejul de a se face un schimb de bune practici și de formare continuă și perfecționare. Au fost organizate dezbateri, activităţi demonstrative, analize de conţinut, ateliere de lucru, activităţi interactive în grup, de dezvoltare a experienţelor valoroase şi crearea de noi modele teoretice şi practice, au fost prezentate referate, cercetări constatativ – ameliorative, ce vor constitui modalităţi de creştere a calităţii procesului instructiv-educativ, în scopul obţinerii unor performanţe observabile şi măsurabile în activităţile cu elevii.

Profesorii de istorie și științe socio-umane s-au întâlnit vineri la sediul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, unde au avut ocazia să discute cu  profesorul universitar Vasile Miftode, de la Universitatea Al. I. Cuza. Acesta a precizat că a copilărit pe meleaguri vrâncene și vine cu plăcere la Focșani. „Am străbătut județul Vrancea cu piciorul, am făcut campanii sociologice pe urmele lui Cuza. (…) Noi nu am intrat în UE să ne distrugem valorile, să ne «tembelizăm»! Ideologia asta «politically correct» este mai periculoasă decât nazimul, stalinismul, comunismul, care au dispărut. Ne împiedică să vorbim, să gândim… Trăim într-o dictatură a clișeeșor, asta nu este democrație“, a declarat profesorul.

Cadrele didactice din învățământul preșcolar au dezbătut temele: „Analiza principalelor aspecte care vizează educația timpurie din România“ și „Conceptul național – Planul Dalton“, la Sala Balada din Focșani. Simpozionul județean pe tema „Modele de bune practici în organizarea, desfășurarea și valorizarea activităților extrașcolare“ a fost marcat de cadrele didactice din învățământul primar. Pentru cadrele didactice limba și literatura română și latină a fost organizată o excursie tematică la Iași, iar cine nu a plecat în excursie a fost prezent la sediul ISJ Vrancea pentru a ține o activitate pe tema „Competența de educație interculturală, dimensiune a comportamentului profesorului“.

Profesorii de engleză au dezbătut și participat, la sediul ISJ, la workshop-uri legate de „Implementarea curriculumului național“, precum și activități demonstrative, prezentări și exemple de bune practici pe tema „Predarea și învățarea colaborativă a limbii engleze“ și rolul literaturii în predarea limbii engleze. Pentru cei care predau limbile romanice, au fost organizate activități demonstrative, ateliere de lucru, vizite la diverse instituții culturale francofone, pe temele „Francophonie et Bibliotèque numérique“, „Renforcer l’expression orale par des activités crativés“ și „Diseminare stagii de perfecționare“.

Profesorii de muzică din județul Vrancea au fost prezenți la Liceul de Artă „Gh. Tattarescu“ din Focșani pentru discuții pe tema „Programatismul în arta sunetelor – 2019, Anul Internațional al Apei“, unde elevii școlii au susținut un recital instrumental. Tot la Liceul de Artă „Gh. Tattarescu“ au fost și profesorii de arte vizuale din județ, care au vizualizat o expoziție realizată de elevi pe tema „Viziunea impresionistă, ca stil artistic asupra mediului înconjurător – 2019, Anul Internațional al Apei“.

La matematică au fost organizate lecții deschise demonstrative, prezentări de referate științifice și simulări ale examenelor naționale. La informatică, în cadrul Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță“ din Gugești s-a desfășurat proiectul Digitaliada și au avut loc discuții legate de metodologia de organizare și desfășurare a examenelor naționale. Profesorii de chimie au găsit modalități de abordare a noii programe școlare prin diferite prezentări de materiale suport cât și sugestii de forme de realizare, prin referate și activități demonstrative. La geografie, s-a făcut un studiu în teren cu tema „Trovanții de la Bozioru“, în județul Buzău.

Tema „Educație religioasă în rândul tinerilor“ a fost dezbătută de profesorii de religie, care au participat și la concursul județean de muzică psaltică „Lăudați pe Domnul“. Profesorii de educație fizică și sport au avut ca tematică proiectarea didactică și optimizarea în lecția de educație fizică, precum și eficientizarea lecțiilor de specialitate. Profesorii de învățământ minorități au luat parte la premierea din cadrul olimpiadei naționale de limba rromani, ocazie cu care au fost analizate performanțele elevilor participanți la faza națională.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here