GALERIE FOTO: Elevi de la Școala „Alexandru Vlahuță“, în Lituania pentru a afla strategii anti-bullying

0
240

Patru elevi ai Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță“ din Focșani au reprezentat România în cea de-a doua activitate de învățare/ predare/ formare prevăzută în Proiectul Erasmus+ Be buddy NOT Bully. Întâlnirea cu reprezentanții țărilor partenere, respectiv Turcia, Spania, Lituania și Bulgaria, a avut loc în orașul Siluva, din Lituania. Elevii Letiția Apopei, Daria Dumitriu, Stefan Condurachi și Răzvan Franciuc au fost însoțiți de profesoarele Mihaela Taskiran și Liliana Foarfecă.

Activitățile de la Școala Gimnazială Siluva, Lituania, s-au derulat timp de o săptămână, sub deviza Anti-bullying week. După întoarcerea în țară, elevii si profesorii însoțitori au organizat o întâlnire de diseminare a rezultatelor mobilității, la care au participat părinți, elevi și profesori ai școlii.

Conform informațiilor transmise de profesoara Liliana Foarfecă, la școala din Lituania copiii au vizionat materiale pe tema bullying-ului, au participat la dezbateri, găsind soluții pentru cazurile de agresiune din școli, respectiv ce trebuie să facă o victima a bullying-ului, cine este prietenul fals și care sunt persoanele cărora trebuie să te adresezi dacă asiști la o formă de bullying. O altă activitate a fost concepută sub forma studiului de caz, prin care copiii și-au imaginat o scenetă prin care au arătat cum trebuie să acționeze în diferite situații precum: șicanarea colegului de clasă, transmiterea în mediul online a mesajelor neadevărate despre o persoană care se simte abandonată chiar și de prietenii adevărați, criticile și ironiile venite din partea profesorilor care sunt preluate rapid și de către colegi, discriminarea manifestată față de colegii noi sau de altă religie, atitudinea răutăcioasă la adresa copiilor mai slabi la învățătură.

De asemenea, au trebuit să conceapă un chestionar despre bullying. Fiecare grupă a formulat 2 întrebări cu câte 3 variante de răspuns. Materialele care au rezultat au fost afișate pe un perete din sala de festivități. „Extrem de interesantă a fost și întâlnirea cu psihologul Vaida Jakaitienė care ne-a vorbit despre stres și metode de relaxare. Am aflat ce este stresul, care sunt cauzele, cum recunoaștem când în corpul nostru se instalează stresul, cum controlăm stresul. Am participat la ateliere de dans, pictură și mișcare în cadrul Workshop-ului „5 Stations“. Toți am experimentat, pe rând, activitățile propuse de organizatori. Am învățat să iubim mișcarea prin joc. A fost antrenant, distractiv, benefic. S-au clădit prietenii, ne-am apropiat și ne-am deschis mai mult în fața celorlalți. La atelierul de pictură, am realizat fiecare câte o sacoșică personalizată folosind șabloane, culori, pensule, markere. Am evidențiat cu această ocazie mesajul proiectului. Ne-am demonstrat creativitatea, talentul și răbdarea. Cât timp le-am lăsat la uscat, ne-am întâlnit cu coregraful școlii și am învățat pașii unui dans tradițional. Ni s-au exersat mobilitatea, sincronizarea mișcărilor cu muzica.

Am creat pe echipe un poster cu mesajul cuprins în tema săptămânii lituaniene, ANTI BULLYING WEEK“, au transmis participanții.

Echipele țărilor participante la proiect au creat un afiș sugestiv, pe care l-au expus pe holul școlii. De asemenea, unul dintre elevii Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță“ a creionat profilul candidatului Erasmus, transmițând următorul mesaj: „Un viitor candidat Erasmus trebuie să aibă cunoștințe de limba engleză și să poată vorbi fluent pentru a înțelege și prezenta logic ceea ce are loc în spațiul în care se duce. Un alt aspect foarte important este curajul și capabilitatea de a face față unor situații ce necesită răspunsuri rapide. Candidații să fie siguri pe ei când dau răspunsurile și să nu fie speriați de faptul că ar putea spune ceva greșit: «Today a reader, tomorrow a leader». Trebuie luat în considerare și faptul că viitorul candidat trebuie să reziste unui drum lung, care ar putea dura multe ore. Abilitatea de a se adapta la condițiile date, face diferența în mare parte din cazuri, acesta fiind un aspect obligatoriu: «The best way to predict the future is to create it»”, a spus Răzvan Franciuc, elev în clasa a VII-a C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here