Producătorul italian de ciocolată Ferrero va plăti 1,3 miliarde de dolari pentru a achiziţiona divizia de biscuiţi, îngheţată şi gustări cu aromă de fructe a rivalei sale americane Kellogg Company, transmit DPA şi Reuters. Producătorul cremei de ciocolată Nutella va obţine, în urma achiziţiei, brandurile de biscuiţi „Keebler”, „Famous Amos”, „Mother’s”, „Murray”, „Little Brownie Bakers”, mărcile de îngheţată „Keebler’s” şi de gustări cu aromă de fructe „Stretch Island”.
De asemenea, Ferrero va prelua de la Kellogg şase facilităţi de producţie din Allyn, statul Washington State, Augusta în Georgia, Florence şi Louisville din Kentucky, două unităţi în Chicago, Illinois, şi o facilitate închiriată în Baltimore, Maryland. „Tranzacţia reprezintă o oportunitate excelentă pentru extinderea prezenţei noastre şi a ofertei noastre de produse pe piaţa din America de Nord”, a afirmat directorul general al Ferrero, Giovanni Ferrero.
Tranzacţia ar urma să se finalizeze până la sfârşitul lunii iulie, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare. Este a patra achiziţie din 2017 a Ferrero în SUA, o piaţă cheie pentru ciocolată şi biscuiţi, care înregistrează un ritm rapid de creştere. Divizia vândută de Kellogg a avut anul trecut vânzări nete de 900 de milioane de dolari. Ferrero, înfiinţată în 1946 în oraşul Alba din nordul Italiei, a demarat o campanie agresivă de achiziţii sub conducerea lui Giovanni Ferrero, care a preluat afacerea după moartea tatălui său, în 2015.
În urma acestor tranzacţii, veniturile Ferrero au ajuns la 12 miliarde de dolari în anul fiscal care s-a încheiat în august 2018. Ferrero produce crema de ciocolată Nutella, brandul de ciocolată Kinder, Tic Tac şi bomboanele Ferrero Rocher.