Până la data de 1 aprilie 2019 au fost înscrişi în programul de susţinere a producţiei de usturoi un număr de 136 producători agricoli din întreaga ţară, din cei 299 de fermieri doritori să beneficieze de ajutorul de minimis de 1.000 euro pe hectarul cultivat, a anunţat, marţi, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR). Judeţele cu cei mai mulţi solicitanţi înscrişi în program sunt Teleorman, Satu Mare, Botoşani, Buzău, Mureş, Timiş, Constanţa şi Bihor.
Potrivit MADR, producătorii agricoli se mai pot înscrie în programul de susţinere a producţiei de usturoi până la data de 15 mai inclusiv. Pentru a accesa acest program, solicitanţii sprijinului trebuie să depună o cerere de înscriere până la data menţionată, urmând ca Direcţiile Agricole Judeţene să verifice existenţa culturii şi să înregistreze cererea în Registrul unic dedicat Programului.
Pentru a fi eligibili, beneficiarii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii: să deţină o suprafaţă cultivată cu usturoi de minim 3.000 metri pătraţi; să obţină o producţie de minimum 3 kilograme de usturoi/10 mp; să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu usturoi în anul de cerere; să facă dovada producţiei realizate, prin documente justificative.
Valorificarea producţiei se face în perioada 1 iulie – 29 noiembrie, inclusiv a anului de cerere. Documentele justificative (bonul fiscal/factura/fila/filele din carnetul de comercializare) care atestă comercializarea producţiei de usturoi valorificate în anul 2019 se depun la Direcţiile Agricole Judeţene până la data de 29 noiembrie, inclusiv.
Schema de ajutor de minimis se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani, respectiv 2019-2021, iar sprijinul financiar este de 1.000 euro/ha cultivat cu usturoi şi se calculează proporţional cu suprafaţă de pe care s-a obţinut o cantitate minimă de 3.000 kg/ha. Bugetul pentru anul 2019 este de 2 milioane de euro (9,3 milioane de lei) şi se aprobă anual.
Întregul articol pe https://bit.ly/2K21CcM