CUP Focșani și Primăria Vrâncioaia, fără probleme la auditul Camerei de Conturi

0
603

Camera de Conturi Vrancea a constatat 298 abateri la misiunile de audit și control derulate anul trecut în 30 de unități administrativ teritoriale din Vrancea. Majoritatea abaterilor constatate au vizat „corectitudinea datelor din evidența tehnico-operativă și contabilă, preluate în situațiile financiare”, evaluate la peste 48 milioane lei. Verificările celor de la Camera de Conturi au mai constatat 51 abateri care au condus la estimarea unor venituri nerealizate la bugetele locale în valoare 2,6 milioane lei, dar și 43 de abateri care au condus la prejudicierea bugetelor locale cu peste 3,8 milioane lei. Din totalul sumelor cu impact negativ asupra formării și utilizării bugetului local (6 461 mii lei), 41% reprezintă venituri nerealizate, iar 59% prejudicii aduse acestui buget, arată raportul Camerei de Conturi Vrancea.

La nivelul județului au fost doar două cazuri în care nu au fost constatate prejudicii, venituri nerealizate sau nereguli la datele din situațiile financiare, respectiv la Primăria Vrâncioaia și Compania de Utilități Publice (CUP) Focșani.

Pe de altă parte, cei de la Camera de Conturi arată că se constată o scădere a abaterilor care au ca rezultat prejudicierea bugetelor locale. Deși, sub aspect numeric, abaterile de la legalitate și regularitate consemnate în actele de control/audit încheiate în anul 2018 au înregistrat, comparativ cu anul precedent, o creștere de 20,6%, sub aspect valoric, acestea au scăzut cu 13,4%. În structură, scăderea se regăsește la nivelul abaterilor constatate care au condus la prejudicierea bugetelor locale, a căror valoare a scăzut cu 50,9%, precum și la nivelul neregulilor care au afectat corectitudinea datelor din evidența tehnico-operativă și contabilă, preluate în situațiile financiare, unde valoarea constatărilor a înregistrat o scădere de 10%, menționează raportul Camerei de Conturi.

Printre neregulile constatate la mai multe localități din județ se află nedeclararea, în vederea impunerii, a tuturor mijloacelor de transport înmatriculate la nivelul localităților, aspect care a rezultat din suprapunerea datelor de evidență ale autovehiculelor, furnizate de serviciul de specialitate pe linia înmatriculărilor auto, cu bunurile de această natură existente în evidența fiscală.

O altă problemă aproape generală este faptul că funcționarii compartimentelor de specialitate în domeniul urbanismului nu urmăresc gradul de realizare a lucrărilor pe perioada de valabilitate a autorizaţiilor de construire emise, în vederea impunerii clădirilor și egularizării taxelor.

La unele comune s-a dispus extinderea verificărilor asupra tuturor contribuabililor, în vederea identificării cazurilor similare cu cele constatate în timpul auditului, în care contribuabilii persoane fizice dețin în proprietate clădiri ale căror autorizații de construire au termenul expirat, întocmirea proceselor-verbale de recepție la terminarea lucrărilor pentru impozitare, respectiv a situațiilor în care nu a fost stabilită diferența de taxă de autorizare, datorată de contribuabili la terminarea lucrărilor.

Auditorii Camerei de Conturi au mai găsit cazuri în care un primar a încasat spor de 25% pentru că ar fi implementat un proiect european iar alt primar a primit vouchere de vacanță. De asemenea, la mai multe comune s-a constatat că salariații au primit stimulente, premii sau bonusuri pentru sărbătorile de „Paști” și „Crăciun”, negociate în mod nelegal prin Acordul/Contractul colectiv de muncă încheiate la nivelul entității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here