GALERIE FOTO: Prichindeii Grădiniței cu Program Normal Scînteia au făcut mărțișoare pentru mame

0
106

Parteneriatul educațional din cadrul Grădiniței cu Program Normal Scînteia

„Parteneriatul reprezintă procesul de colaborare dintre două sau mai multe părți care acționează împreună pentru realizarea unor interese sau scopuri comune (Velea, Toderaș, Ionescu, 2006, p. 59)

Actul educațional din grădinița de copii reprezintă prima ”cărămidă” în procesul de formare și dezvoltare a personalității copilului. În virtutea unei dezvoltări armonioase, holiste, instituția preșcolară încearcă să vină în întâmpinarea nevoilor copilului printr-o educație corespunzătoare, ”de calitate”. Acest fapt reflectă implicarea tuturor factorilor de influență educativă ce pot sprijini procesul didactic. De aceea, impactul parteneriatelor educaționale este pregnant și impune o influență benefică activității educaționale desfășurate în grădiniță.

Principalul partener al instituției preșcolare în activitatea derulată este familia. Aceasta oferă informații despre subiectul educației, copilul. De asemenea, autoritățile locale, prin sprijinul acordat au un impact pozitiv asupra activităților din grădiniță.

Cu ocazia zilei de 8 Martie, Grădinița cu Program Normal Scînteia, sub îndrumarea d-nei drd. prof. înv. preșc. Șerbu Georgiana Alexandra și a d-lui director al Școlii Gimnaziale Jariștea, prof. Vrînceanu Mirică, împreună cu domnul primar al comunei Jariștea, Grama Ciprian, alături de copiii grupei ”Piticii” și părinții acestora au desfășurat o activitate ce a transmis impactul pozitiv al parteneriatelor educaționale dintre instituția preșcolară, familie și autoritățile locale. În cadrul acestei activități, copiii au prezentat un program artistic deosebit, au confecționat împreună cu părinții felicitări pentru mame și au participat, cu sprijinul d-nei educatoare, la un concurs preșcolar care le-a adus copiilor diplome și daruri.

Activitatea educațională derulată a subliniat importanța colaborării dintre instituții pentru realizarea unei educații care să corespundă nevoilor de dezvoltare ale copilului, precum și particularităților individuale și de vârstă. Astfel, implicarea familiei în activitățile derulate de grădiniță, precum și a autorităților locale conduce la un proces educațional holist, ”de calitate”.

Imperativele societății actuale impun o educație care să conducă la o dezvoltare a personalității prin adaptabilitate, cunoaștere și profesionalism. Acest lucru trebuie realizat încă de timpuriu pentru ca rezultatele să fie unele pozitive. De aceea, este necesar ca educația preșcolară să corespundă nevoilor de dezvoltare ale copilului, iar procesul educațional să facă apel la toate resursele care pot sprijini  educația celor mici. Parteneriatul educațional devine, astfel, o resursă importantă în activitatea didactică.

Drd. prof. înv. preșc. Șerbu Georgiana Alexandra

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here