Consiliul Județean Vrancea intenționează să reabiliteze două poduri, prin intermediul a două proiecte de investiții. Este vorba de proiectele privind: ,,Reabilitare pod din beton armat pe DJ 204 D, peste râul Putna, în localitatea Vulturu, comună Vulturu, km. 24+400”; „Reabilitare pod din beton armat pe DJ 205L, peste râul Putna, în localitatea Coza, com. Tulnici, km 19+200“. Pentru fiecare din aceste investiții, plenul Consiliului Județean Vrancea va dezbate, joi, în ședință ordinară, câte două proiecte de hotărâre care vizează aprobarea aprobarea documentației tehnice la faza: Notă conceptuală și Tema de proiectare, dar și aprobarea documentației tehnico-economice, la faza: Expertiză tehnică, Studii de teren (studiu topografic, studiu geotehnic, studiu de trafic), Documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (D.A.L.I.) și a indicatorilor tehnico-economici la investițiile mai sus menționate.
De reținut că ambele poduri se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. „În urma verificării stării tehnice a podului din beton armat aflat pe drumul județean DJ 204 D, la traversarea peste râul Putna, comuna Vulturu, km.24+400, județul Vrancea, s-a constatat că starea tehnică a acestuia este necorespunzătoare, circulația nu se desfășoară în condiții de siguranța, fapt pentru care sunt necesare lucrări de reabilitare și modernizare a acestui pod. Lucrările vor consta în refacerea căii de rulare, a trotuarelor, reparații la pile, reparații la culei, racorduri cu terasamente, dar și lucrări în albia râului“, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. De menționat că podul a fost construit în anul 1981. Lungimea totală a podului este de 90 de metri, lățimea parții carosabile este de 8,70 metri, iar pe fiecare latură va există câte un trotuar de 1 metru lățime fiecare. Valoarea totală a investiției este estimată la 5.637.119,80 lei (inclusiv TVA).
Și în cazul proiectului de reabilitare a podului din beton armat pe DJ 205L, peste râul Putna, în localitatea Coza, com. Tulnici, km 19+200, s-a stabilit că acesta este impropriu circulației. „În urma verificării stării tehnice a podului (expertiză tehnică) rezultă că sub acțiunea traficului, a factorilor climatici și din cauza lipsei a lucrărilor de întreținere, podul s-a degradat, prezentând defecțiuni majore, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. Starea de viabilitate a podului existent (inclusiv sistemul rutier de pe acesta) nu asigură condiții de siguranță și securitate a circulației rutiere, și nu mai asigura capacitatea portanța necesară traficului actual“, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Valoare totală a investiţiei este estimată la 4.947.323,00 lei (inclusiv TVA). Podul are o lungime de 103 metri, calea de rulare va avea o lățime de 7,8 metri, iar podul va fi prevăzut cu un trotuar de 1,3 metri lățime.