BANI în bugetul de stat pe 2019 pentru proiectarea DRUMURILOR EXPRES ce vor traversa județul Vrancea

0
1850

Drumurile expres proiectate să traverseze județul Vrancea vor deveni realitate. Guvernul a prevăzut, în proiectul de lege privind bugetul de stat pe anul 2019, bani pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și proiect tehnic pentru drumurile de mare viteză Buzău-Focșani și Focșani-Bacău. De asemenea, bani au fost prevăzuți și pentru drumul expres Focșani-Brăila. De reținut că și în cazul acestor investiții, președintele Consiliului Județean Vrancea și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene, Marian Oprișan, a făcut nenumărate demersuri la guvern pentru a obține finanțarea necesară demarării lucrărilor.

Astfel, pentru sectorul de drum Buzău-Focșani sunt alocați 10,3 milioane lei, din care 5,3 milioane lei sunt credite bugetare, iar pentru sectorul Focșani-Bacău sunt prevăzuți 9,3 milioane lei. De menționat că majoritatea banilor pentru realizarea acestor documentații sunt alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională.

O altă investiție care urmează să fie bugetată în 2019 și este trecută proiectul de buget este drumul expres Focșani-Brăila. În acest caz urmează să fie alocate fonduri pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic după obținerea aprobărilor legale, proiectul de investiție fiind acum în faza de pregătire/atribuire în vederea realizării documentațiilor tehnic-economice sau proiectării.

Vă reamintim că anul trecut au fost semnate contractele de servicii pentru studiu de fezabilitate și proiectare pentru sectoarele de drum de mare viteză Buzău-Focșani și  Focșani – Bacău. Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Drum expres Buzău-Focșani”. Valoarea totală a acestui contract este de 29.361.900 lei (cu TVA), finanțarea urmând să fie nerambursabilă, alocată tot prin POIM. Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv între 31.10.2018 și 30.09.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. Obiectivul general al  proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Totodată, CNAIR a semnat Contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru  drum de mare viteză Focșani – Bacău”. Valoarea contractului este de 20.123.408,52 Lei fără TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Finanțarea acestui contract se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1-OS 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală și bugetul de stat.

 

Drumul Expres, prins în Master Planul General de Transport

Drumul Expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani este prins în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova pe traseul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. „În prezent traficul de tranzit și local dintre Buzău-Focșani – Bacău se desfășoară pe DN 2 care are în profil transversal o bandă pe sens și un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca și bandă de circulație. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză între Buzău, Focșani și Bacău prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților. Astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, se arată în nota de fundamentare.

Drumul Expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani va costa peste 1,5 miliarde de euro, conform Master Planului General de Transport al României, în care sunt trecute toate marile investiții în infrastructură. Conform acestui document, Drumul Expres  Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani va fi împărțit în cinci sectoare care vor fi scoase la licitație în mod independent. Este vorba de sectoarele: Ploiești-Buzău, care are o valoare estimată de 254,80 milioane de euro; Buzău-Focșani, care are o valoare estimată de 282,36 milioane de euro; Focșani-Bacău, care are o valoare estimată de 428,30 milioane de euro; Bacău-Pașcani, care are o valoare estimată de 389 milioane de euro; Pașcani-Suceava, care are o valoare estimată de 290 milioane de euro. Drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani-Suceava ar urma să aibă o lungime de peste 330 km și ar trebui să preia traficul de pe DN 2, pe ruta Nord-Sud, unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova.

 

Studiu de fezabilitate și proiectare pentru Drumul expres Focșani-Brăila-Constanța

O altă investiție pentru care este prevăzută finanțare în acest an în bugetul de stat pe 2019 este Drumul expres Focșani – Brăila – Constanța, care a fost inclus pe lista proiectelor strategice prioritare care vor fi realizate în următorii ani, cu finanțare asigurată de la instituții financiare internaționale, cum ar fi Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Euroopeană de Investiții. Prin realizarea acestui drum expres, municipiul Focșani va deveni cel mai important nod rutier din Sud Estul României. Realizarea acestei rute de transport rutier este importantă atât pentru traficul de mărfuri cât și de persoane. O importanță deosebită a acestei investiții este deschiderea către porturile României. Ar putea fi dezvoltat, astfel, transportul maritim. O investiție în drumul expres Focșani – Constanța ar conferi o mai mare importanță porturilor maritime Constanța, Brăila, Galați și Tulcea. Lungimea totală a drumului Focșani – Brăila / Buzău Brăila – Constanța va fi de 361,7 kilometri, iar investiția se va ridica 1,824 miliarde euro, cu o medie de 5,04 milioane euro pe kilometru.

Președintele Consiliului Județean și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, Marian Oprișan a declarat în numeroase rânduri că este nevoie de investiții în infrastructură pentru a dezvolta zona Moldovei și a atrage investitori. Este nevoie de autostradă și de un aeroport regional. „Guvernele României trebuie să își îndrepte atenția către Moldova. Nu vine nimeni să investească la 600 kilometri de Sevastopol fără aeroport și autostradă”, a spus președintele Marian Oprișan. Acesta a declarat că cea mai mare problemă a județului Vrancea este lipsa unei infrastructuri moderne de transport. „Când va exista infrastructură, autostradă și aeroport, atunci vor sosi investitorii, probabil, mult așteptați de unii și de alții. Până atunci ne descurcăm pe spese proprii“, a precizat președintele Marian Oprișan.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here