Mai multe ţări, între care cele din UE şi Japonia, au convenit la ONU cu privire la un proiect de reglementare privind sistemul de frânare automată de urgenţă în zonele urbane pentru autoturisme şi vehicule uşoare, relatează marţi AFP. Sistemele avansate de frânare de urgenţă (AEBS) dispun de senzori care detectează mişcări în jurul vehiculului şi pot avertiza conducătorul auto asupra unei coliziuni iminente. Sistemul poate activa automat pedala de frână dacă şoferul nu răspunde la alerte. AEBS este disponibil deja de mai mulţi ani pentru camioane şi autobuze.
Noul regulament va impune cerinţe stricte şi armonizate la nivel internaţional pentru utilizarea AEBS cu viteză redusă (până la 60 km/h). Regulamentul se va aplica autoturismelor şi tuturor vehiculelor utilitare uşoare, cum ar fi furgonetele şi microbuzele cu mai puţin de nouă pasageri. „Unele sisteme AEBS sunt deja disponibile pentru unele autoturisme în unele ţări, dar până în prezent nu a existat o cerinţă tehnică standard pentru a asigura buna funcţionare a acestor sisteme”, a anunţat Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (UNECE), potrivit unui comunicat.
Acest proiect a fost adoptat de Grupul de lucru pentru vehicule automatizate/autonome şi conectate (Grva) al Forumului mondial pentru armonizarea Reglementărilor privind vehiculele CEE-ONU, a declarat un purtător de cuvânt al organizaţiei, John Rodriguez, în cursul unei conferinţe de presă de la Geneva. Noul regulament, care va trebui să fie adoptat oficial în septembrie de către Forum, va fi apoi înaintat statelor membre, din care fac parte aproximativ 50 de ţări, inclusiv cele din UE, Japonia, Coreea de Sud, Australia şi Rusia, dar nu China sau Statele Unite. Acest nou sistem vizează îmbunătăţirea siguranţei rutiere, în special în oraşe, unde numai în UE au fost înregistrate peste 9.500 de decese în 2016 sau 38% din decesele înregistrate în accidente rutiere. Conform estimărilor de la Bruxelles, AEBS ar putea salva mai mult de 1.000 de vieţi în fiecare an în statele UE.