Ediția: Sâmbătă 11 Ianuarie 2025 Nr. 6790
Ediția: Sâmbătă 11 Ianuarie 2025 Nr. 6790

O SUTĂ DE MILIOANE de lei pentru DN 2L Soveja-Lepșa

Aproximativ 100 de milioane de lei este suma prevăzută în proiectul bugetului de stat pe anul 2019 pentru obiectivul de investiții „Modernizare DN 2L Soveja-Lepșa km 60+145 – km 76+277, județul Vrancea“. Este vorba de reabilitarea și asfaltarea tronsonului de drum dintre localitățile Soveja și Lepșa peste Coașa. Proiectul de investiții a fost deja scos la licitație pe SEAP și se află în faza de evaluare a ofertelor. Valoarea totală a proiectului este de 115 milioane lei, iar durata de execuție a investiției este de 30 luni.

Este vorba de o investiție pentru care președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a făcut nenumărate demersuri la guvern pentru a obține finanțarea necesară demarării lucrărilor. „Acest proiect de investiții strategic a fost susținut în mod permanent în ultimii ani de președintele Consiliului Județean Vrancea, domnul Marian Oprișan, care a făcut demersuri pentru ca acest drum foarte important pentru infrastructura turistică a județului Vrancea să fie reabilitat și modernizat“, se arată într-un comunicat remis presei de Consiliul Județean Vrancea, anul  trecut.

În acest context, Guvernul României a adoptat în cadrul ședinței din data de 5 iulie 2018, o Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Modernizare DN 2L Soveja-Lepșa km 60+145 – km 76+277”, județul Vrancea. Drumul național 2L asigură legătura între DN2 (E85) și drumul național DN 2D, pe care îl intersectează la km 74+005, în localitatea Lepșa. Sectorul de drum care va fi modernizat are o lungime de 16,2 km și se desfășoară de la ieșirea din comuna Soveja (km 60+145) până la intersecția cu DN 2D, în zona localității Lepșa (km 76+277).

Sunt prevăzute nouă poduri noi, pe Lepșuleț și Lepșa, dar și 8 viaducte de coastă. Podul peste pârâul Lepşuleţ, km 72+271, va fi amplasat în aval faţă de podul existent. Podul va avea o deschidere de 12.00 m şi lungimea totală de 16.10 m. Pe ambele maluri s-au prevăzut lucrări de apărare de maluri din gabioane placate cu beton. Podul peste pârâul Lepşa, km 75+898, se va executa în amplasamentul podului existent, cu executarea unui pod provizoriu în aval pentru asigurarea circulaţiei pe perioada execuţiei. Podul nou va avea o deschidere de 22.00 m şi lungimea totală de 26.10 m. Pe malul drept în amonte de pod s-a prevăzut o lucrare de apărare de mal realizată din gabioane placate cu beton.

Studiul prevede 8 viaducte de coastă cu lungimi cuprinse între 20-300 m. Infrastructurile viaductelor vor fi alcătuite din radiere cu console, fundate indirect, pe câte 6 piloţi foraţi de diametru F=620 mm şi lungimea de 10 m. Suprastructurile viaductelor vor fi alcătuite din tabliere din beton armat şi beton precomprimat. Tablierele vor fi alcătuite din maxim 8 grinzi.

Pentru siguranţa circulaţiei rutiere au fost prevăzuţi parapeţi de siguranţă. De asemenea, vor fi executate lucrări de drum, vor fi realizate șanțuri, rigole, podețe pentru colectarea și dirijarea apelor de pe suprafața drumului, dar vor fi executate și lucrări de consolidare, respectiv ziduri de sprijin. „Este încă o realizare de excepție pe care o marcăm în beneficiul cetățenilor județului Vrancea, demararea procedurilor pentru reabilitarea și modernizarea DN 2L, sectorul Soveja-Lepșa. Este un proiect foarte important, prin care se va revitaliza zona turistică Soveja-Lepșa, un proiect care se adaugă celorlalte investiții care vizează modernizarea infrastructurii rutiere din județul Vrancea”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

La nivel național, Consiliul Județean Vrancea este una dintre administrațiile cu cele mai multe proiecte de investiții derulate din România. Într-un clasament național privind accesarea proiectelor finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), etapa a II-a, atât după sumele alocate cât și după numărul de proiecte accesate, Consiliul Județean Vrancea ocupă locul II la nivel național. Practic, administrația județeană a obținut finanțare pentru 32 de proiecte ce vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere județene, în valoare totală de 283 de milioane de lei. În total, banii alocați județului Vrancea prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 2, depășesc 177 milioane de euro.

Administrația județeană ocupă unul din primele locuri la nivelul administrațiilor județene și în ceea ce privește accesarea fondurilor europene pentru proiecte de infrastructură mare. În acest moment, Consiliul Județean are în derulare proiecte de investiții în valoare de peste 1,7 miliarde de lei, echivalentul a 393,3 milioane de euro. Este vorba de reabilitarea a cinci drumuri județene care au o lungime totală de 120,7 kilometri. Valoarea totală estimată a celor 5 drumuri este de peste 468 milioane de lei, echivalentul a 104 milioane de euro.

Un alt proiect important aflat în derulare este cel cunoscut sub numele de Vranceaqua, etapa a II-a. Contractul de finanțare a fost semnat în luna septembrie 2017 de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020, și are o valoare totală de peste 1,1 miliarde de lei, adică 248,3 milioane de euro.

De asemenea, proiectul privind „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, cunoscut sub numele de Vrancea Curată, are o valoare totală de 153 milioane de lei, echivalentul a 34 de milioane de euro. Consiliul Județean Vrancea derulează și proiectele „Consolidare și restaurare Secția de Științe ale Naturii și Acvariu – Casa Tatovici” și „Consolidare și restaurare a  imobilului fostului Tribunal”, finanțate prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Ambele au o valoare de 33 de milioane de lei, echivalentul a 7,3 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?