Hubble a descoperit, întâmplător, o nouă galaxie

0
89

Astronomii, care au folosit telescopul spaţial Hubble pentru a fotografia un roi globular de stele din interiorul galaxiei noastre, Calea Lactee, au anunţat descoperirea, din întâmplare, a unei galaxii pitice „ascunsă” în spatele roiului de stele, conform NASA. Roiul de stele vizat, NGC 6752, este localizat relativ aproape, la distanţa de 13.000 de ani lumină, în haloul Căii Lactee. Galaxia pititcă nou descoperită se află în vecinătatea Căii Lactee, la „doar” aproximativ 30 de milioane de ani lumină distanţă.

În imensitatea sa, Universul este departe de a fi un loc pustiu. În el rătăcesc miliarde de mari oraşe ale stelelor – galaxiile. În interiorul galaxiilor se află nebuloase, roiuri stelare şi sistemele stelare, dintre care cele mai uşor de observat sunt cele care fac parte din galaxia noastră. În pofida imensităţii spaţiului, aceste obiecte astronomice se suprapun, se intercalează şi uneori, în regiuni unde se părea că nu mai există nimic de descoperit sunt identificate noi galaxii.

Please enter your comment!
Please enter your name here