Prefectura Vrancea vrea modificarea Legii privind Instituția Prefectului

0
208

Instituția Prefectului a propus modificarea legii 304 din 2004 și definirea conceptului de serviciu public deconcentrat. Propunerile de modificare a legii privind prefectul și instituția prefectului au fost inițiate deoarece o serie de servicii publice ale ministerelor sau ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, prin care acestea își exercită atribuţiile la nivel județean, au anunțat Prefectura că nu sunt serviciu public deconcentrat și nu pot fi monitorizate. Propunerea de moficare legislativă ar urma să definească serviciul public deconcentrat astfel: serviciile publice deconcentrate sunt structurile de specialitate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea sau în coordonarea Guvernului, care își au sediul în județ și care răspund de satisfacerea unor nevoi de interes public/general, în concordanță cu obiectivele politicilor și strategiilor sectoriale ale Guvernului. Precizările au avut loc în cadrul ședinței Colegiului Prefectural de săptămâna trecută, unde a fost prezentat bilanțul activității Instituției Prefectului pentru anul 2018. Alături de prefectul județului Vrancea, Sorin Hornea, la eveniment au participat subprefectul Cristina Stoica și directorii instituțiilor care fac parte din Colegiu. Anul 2018 a fost extrem de dinamic în ceea ce priveşte implicarea în activităţi complexe, ce au necesitat un efort material şi uman deosebit. În domeniul gestionării situațiilor de urgență, în condițiile manifestării unor fenomene meteo periculoase, la nivelul județului Vrancea evenimentele majore care să perturbe activitatea socio-economică au fost gestionate eficient ca urmare a implicării tuturor instituțiilor cu atribuții în domeniu, se arată în raportul prezentat de prefect. Acesta menționează că „obiectivele majore ale Instituţiei Prefectului județul Vrancea au fost atinse şi s-a menţinut calitatea serviciilor oferite cetăţenilor. În ceea ce privește îmbunătățirii activității de comunicare directă putem aminti înțelegerea mai bună a nevoilor cetățenilor și conștientizarea, într-un grad mai mare, a poziției funcționarului – în serviciul cetățeanului”.

Sursa foto: Facebook/Institutia Prefectului Vrancea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here