Ore de pregătire suplimentară pentru elevii din clasele primare și de gimnaziu, din semestrul al II-lea

1
1681

Elevii din clasele primare și de gimnaziu, care nu stăpânesc materiile, vor participa la ore de pregătire suplimentară, ce vor avea loc în afara orelor de curs pentru a recupera din lacune și pentru a ajunge la același nivel cu ai lor colegi.

Potrivit declarațiilor făcute de ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, pentru presa centrală, proiectul privind orele remediale va intra în vigoare începând din semestrul al II-lea, care începe pe 11 februarie 2019, potrivit calendarului anului școlar 2018-2019. Orele suplimentare ar urma să aibă loc, pentru început, doar în școlile primare și gimnaziale, fiind susținute de către învățători și profesorii de gimnaziu. Ministrul Andronescu nu a făcut nicio mențiune despre ce se va întâmpla cu elevii de liceu.

Orele remediale au fost anunțate drept măsuri imediate pentru remedierea ratelor mici de promovare pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a, dar și Bacalaureat. Despre orele remediale, Ecaterina Andronescu a vorbit încă din luna decembrie a anului trecut, însă nu a dat detalii despre cum vor fi făcute acestea și cum vor fi convinși elevii să rămână la școală peste program. De asemenea, nu se știe dacă elevii vor participa la ore de pregătire suplimentară doar la disciplinele de examen sau la toate disciplinele la care se constată că nu și-au însușit materia prevăzută de programa școlară.

Un alt detaliu nediscutat este cel al remunerației cadrului didactic care susține orele remediale, despre care se știe că nu poate fi obligat să lucreze suplimentar fără a fi plătit corespunzător. ”Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în 2018 la clasa a VIII-a, adică am avut 36% dintre copii care nu au luat nota 5 la examenul de Evaluare Națională și am avut spre 40% cei care nu au promovat examenul de Bacalaureat, ceea ce ne nemulțumește, niște măsuri imediate se referă la încercarea de a avea în acest semestru pregătire remedială, prin ore suplimentare pentru cei care se manifestă în clase, fie că vorbim de ciclul primar sau gimnazial, cu aceste abateri de la linia corectă a acumulărilor. Abateri de la program. (…) Pentru învățători este mai simplu, o să găsim și pentru profesori (o formulă, n.r), pentru că nu putem să spunem ”nu suntem în stare să facem nimic” și an de an adunăm copii care nu fac față”, a spus Ecaterina Andronescu într-o emisiune de televiziune.

Ministrul a mai spus că se vor căuta soluții și pentru depistarea unor săli de clasă care să servească drept loc de desfășurare a acestor ore remediale, știindu-se bine că unitățile de învățământ din țara noastră se confruntă cu o acută lipsă de spații de școlarizare. ”(…) trebuie să găsim săli de clasă. Nu pentru toți copiii, nu pun problema tuturor celor care sunt într-o clasă, ci acelora care au rămâneri în urmă de la nivelul respectiv al clasei”, a mai spus ministrul Educației Naționale.

Precizăm că la nivelul județului Vrancea, în 2108, în ceea ce privește examenul de Evaluare Națională de la finalul clasei a VIII-a, rata de promovare a fost de 60,82%. Astfel, în urma contestațiilor au fost patru note de zece, 213 note între 9 și 9,99, 314 note cuprinse între 8 și 8,99 , 379 de note între 7 și 7,99, 402 note între 6 și 6,99. Între 5 și 5,99 au primit 370 de lucrări, între 4 și 4,99 au fost punctate 358 de teze, iar 317 elevi au obținut note cuprinse între 3 și 3,99. 192 de elevi au dat lucrările aproape goale, ei reușind să acumuleze punctaje cuprinse între 2 și 2,99, iar 93 de elevi (3,37%) au mers la examen doar pentru punctul din oficiu, ei obținând note între 1 și 1,99. Din cei 2.762 de elevi vrânceni înscriși la acest examen, 2.640 l-au și susținut,122 nemaiajungând să susțină cele două probe, iar un candidat din Odobești a fost eliminat încă de la proba, de limbă și literatură română, deoarece asupra lui s-a găsit un memorator.

În ceea ce privește examenul național de bacalaureat, candidații la examenul din sesiunea iunie-iulie 2018 au reușit să promoveze examenul în proporție de 68,14%, peste media națională, dar cu un procent mai puțin față de sesiunea din 2017, când s-a înregistrat o promovare de 69,15%. La acest examen s-au înscris 2.205 candidați, din care s-au prezentat la examen 1.965, 240 au absentat, 2 candidați au fost eliminați, 624 au picat examenul, iar 1.339 au obținut note peste 6. Astfel, între 6 și 6,99 au fost 247 de medii, între 7 și 7,99 au fost 320 de medii. Cele mai multe medii au fost între 8 și 8,99, obținute de 430 de candidați. De medii între 9 și 9,99 s-au bucurat 334 de absolvenți, iar 8 au predat lucrări perfecte.

1 COMENTARIU

  1. doamna ministru a specificat si cum vor fi platiti profesorii respectivi? din ce fonduri? sau are nevoie de munca patriotica? iarasi, unii profesori vor munci gratuit- cei de matematica si limba romana- iar ceilalti vor zambi superior? cum vor recupera, de pilda, elevii ramasi in urma cu pregatirea la orele de educatie fizica???? cel care i-a consemnat declaratia de ce nu i-a pus si aceste intrebari?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here