Romsilva pune în vânzare 65.650 de brazi de Crăciun în acest an, la preţuri între 15 şi 250 de lei bucata

0
100

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva pune în vânzare 65.650 de pomi de Crăciun, din speciile brad, molid şi alte răşinoase, din care peste 35.000 sunt plantaţi în ghivece, pentru a putea fi replantaţi ulterior şi a reduce impactul negativ asupra mediului, a declarat, miercuri, directorul general al Romsilva, Gheorghe Mihăilescu, la pepiniera Cozieni din cadrul Direcţiei Silvice Ilfov.

În acest an, oferta de brazi a RNP-Romsilva este mai săracă faţă de 2017, când s-au scos la vânzare 82.900 de bucăţi, dar mult mai diversificată. „Pomii de Crăciun provin din specii care considerăm noi că sunt apte pentru a fi utilizate acestui scop. Oferta este într-o limită rezonabilă şi destul de diversificată. Noi acum încercăm – şi de aceea suntem la pepiniera silvică Cozieni – pentru că încercăm să continuăm nişte programe de educaţie naţională prin care încurajăm populaţia să cumpere puieţi şi brăduţi destinaţi pomilor de Crăciun la ghiveci sau cu rădăcini protejate în ideea de a fi replantaţi, pentru a putea reduce impactul negativ asupra mediului, în sensul de a fi tăiat şi aruncat la coşurile de gunoi”, a spus Mihăilescu.

El a precizat că, din oferta totală de pomi de Crăciun, 35.000 sunt brazi şi molizi cu rădăcină protejată sau plantaţi în ghivece, iar diferenţa vine din tăieri. „Cei din tăieri provin de sub liniile electrice aeriene şi din pădurile noastre care sunt tinere şi excesiv de dese şi pe care trebuie să le rărim, întrucât unul din doi sau trei ar pieri”, a explicat şeful Romsilva.

În privinţa preţurilor, brazii care provin din recoltare au preţuri cuprinse între 15 şi 35 de lei/bucata şi se regăsesc la vânzare direct la sediile ocoalelor silvice sau ale pepinierelor silvice, iar cei în ghivece sau cu baloţi vor costa între 35 şi 250 de lei, în funcţie de mărime şi de costurile cu ambalarea.

Directorul general al Romsilva a adăugat că românii sunt tot mai interesaţi în ultimul timp să cumpere brazi în ghivece pentru sărbătorile de iarnă, iar regia încearcă să se alinieze acestei tendinţe de piaţă. „Noi îmbrăţişăm această idee. Este o tendinţă de piaţă, oamenii caută şi îşi doresc foarte mult acest lucru. Am văzut la copii această dorinţă şi intenţie, iar noi încurajăm părinţii să îşi ia copiii şi să îşi aleagă brăduţul împreună cu ei. Avem persoane care au dat denumirea brăduţului a unui nepot, a unui copil care şi l-a asumat, l-a crescut, îi aparţine. Este un sentiment al proprietăţii care face extrem de bine şi consolidează educaţia copiiilor şi a tinerilor”, a explicat Mihăilescu. El a precizat că oricine cumpără un astfel de brad se poate întoarce în pepinieră să îl replanteze.

Potrivit sursei citate, oferta de brazi a Romsilva este destul de mică faţă de cererea pieţei, în condiţiile în care sunt multe firme care importă brazi pentru sărbătorile de iarnă, dar şi ocoalele silvice private vin cu oferta proprie de brazi pe piaţă.

Întregul articol pe https://bit.ly/2Sq83G2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here