O parte dintre elevii Colegiului Național Alexandru Ioan Cuza din Focșani iau lecții despre cum să se protejeze de reclamele manipulatoare la care zilnic suntem supuși cu toții. Activitățile au loc în cadrul celei de a șaptea ediții a ”Global Media and Information Literacy (MIL)”, care se desfășoară până pe 31 octombrie, având tema “Media and Information Literate Cities: Voices, Powers and Change Makers”. Evenimentul se derulează sub patronajul UNESCO.
Proiectul este unul menit să îi informeze pe liceeni despre ceea ce înseamnă reclamele și cum se pot feri de cele manipulatoare, dar totodată să și învețe să construiască singuri astfel de produse media. În cadrul primei întâlniri din cadrul proiectului, care a avut loc în biblioteca Colegiului Cuza, elevii au vizualizat câteva reclame și au aflat mai multe informații referitoare la modul în care acestea sunt concepute. Profesoara Gabriela Obodariu le-a vorbit tinerilor liceeni despre felul în care ne expunem pe internet, dar și ce este amprenta digitală.
Trebuie spus faptul că tot ceea ce facem pe internet ne creează un profil de care se pot folos cei care vând reclamă. Gabriela Obodariu a vorbit și despre faptul că prin tot ceea ce noi postăm pe internet ne creăm un profil de cumpărător și că nu este întâmplător că pe paginile noastre de socializare primim reclame la produse pentru care am manifestat interes la un moment dat.
Chiar dacă săptămâna social-media se termină zilele acestea, elevii de la Colegiul Cuza vor continua acest proiect sub forma unor ateliere de lucru, ocazii cu care vor învăța să creeze ei singuri produse media. Proiectul este coordonat de profesoarele Gabriela Obodariu, Silvia Chelariu și Ana-Maria Boicu.