Noile case de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii pentru toţi comercianţii cu amănuntul şi prestatorii de servicii, au anunțat reprezentanții Fiscului. Aceștia arată că documentele necesare solicitării şi atribuirii numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pot fi depuse şi online prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. Astfel, prin intermediul formularului C801 poate fi solicitată emiterea certificatului de atribuire a numărului unic de identificare pentru mai multe aparate de marcat electronice fiscale în vederea instalării în mai multe zone geografice. Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea au arătat că, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a fost actualizat „Ghidul cu privire la înregistrarea informaţiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum şi la emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare – în etapa preoperaţionalizare Registru”. Acest ghid poate fi consultat de contribuabili la secțiunile Asistenţă contribuabili, rubrica ,,Ghiduri curente” și servicii on-line, rubrica ,,Aparate electronice de marcat fiscale”. „Ghidul a fost completat prin introducerea unui subcapitol unde se regăseşte exemplificată modalitatea de accesare a serviciului Spaţiul Privat Virtual pentru transmiterea Formularului C801, din cadrul secţiunii Depunere Declaraţii. De asemenea, au fost introduse clarificări privind fiscalizarea aparatelor de marcat electronice fiscale precum şi precizări referitoare la aparatele de marcat electronice fiscale adaptate”, au precizat finanțiștii.
Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului, măsura dotării cu aparate de marcat cu jurnal electronic trebuie implementată de contribuabilii mari sau mijlocii până la 1 septembrie 2018 şi de către contribuabilii mici până la 1 noiembrie 2018. Termenele de 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018 sunt termene finale.