Rubrica de nutriție. Suplimentarea alimentației cu vitamina D, pe timpul iernii

0
549

Vitamina D are mai multe funcții importante în organismul uman, cele mai importante fiind reglementarea absorbției de calciu și fosfor, dar și facilitarea funcțiilor sistemului imunitar. Vitamina D este de fapt un hormon, pe care corpul nostru îl produce dintr-un precursor al colesterolului, la nivelul pielii, atunci când este expusă la razele ultraviolete B. În sezonul rece, atunci când nu putem face vitamina D prin expunerea la soare, o putem obține în cantități mici din alimentație, de aceea se recomandă suplimentarea cu vitamina D3.

Optimizarea nivelului de vitamina D din corp este unul dintre cele mai ușoare și mai puțin costisitoare lucruri pe care le puteți face pentru sănătatea dumneavoastră. Recomandarea mea este să vă testați (prin analize de sânge) nivelul vitaminei D de două ori pe an, când nivelul dvs. este probabil cel mai scăzut (mijlocul iernii) și cel mai înalt (mijlocul verii). Acest lucru este deosebit de important dacă sunteți însărcinată sau intenționați să aveți o sarcină sau dacă aveți cancer.

Pe baza cercetărilor efectuate și a datelor colectate de GrassrootsHealth, 40 ng/ml (100 nm/L) reprezintă punctul limită pentru a preveni o gamă largă de boli. De exemplu, majoritatea cancerelor apar la persoanele cu un nivel al sângelui de vitamina D între 10 și 40 ng/ml, iar datele publicate sugerează că 80% din recidivele cancerului de sân (4 din 5) ar putea fi prevenite prin optimizarea vitaminei D și nimic altceva. Pentru o sănătate optimă și prevenirea bolilor, un nivel între 60 și 80 ng/ml (150 până la 200 nm/L) pare a fi ideal.

Când este vorba de dozare, trebuie să luați orice doză necesară pentru a vă aduce în intervalul optim, cu 40 ng/mL fiind limita de jos. Dacă ați atins nivelul optim, pentru menținere puteți lua un supliment de aproximativ 100 IU/kg corp/zi pe timp de iarnă. Ideal ar fi să obțineți vitamina D prin expunere la soare, 15-30 minute pe zi.

Dacă în vara asta ați făcut plajă regulat și ați consumat alimente bogate în vitamina D, cum ar fi ficat, pește, ciuperci și gălbenușurile de ouă de țară sau ați luat o anumită cantitate de vitamina D3 pentru câteva luni și în urma analizelor de sânge nu vă încadrați în intervalul recomandat de vitamina D, atunci trebuie să mărești doza.

De-a lungul timpului, cu testarea continuă, veți găsi o balanță individuală și veți avea o idee mai bună despre cât de mult trebuie să luați pentru a menține un nivel anual de 40 până la 60 ng/ml de vitamina D.

 

DAN OCHEȘELU – NUTRIȚIONIST

CABINET NUTRIȚIE – CLINICA TINEREȚII

0760.794.401

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here