Un curs despre fericire, introdus în programa de studiu a unei universităţi britanice

0
87

Universitatea Bristol a devenit prima instituţie de învăţământ superior din Marea Britanie care a introdus în programa sa de studiu un curs despre fericire, prin intermediul căruia studenţii învaţă o serie de strategii pentru a avea o viaţă mai împlinită, a anunţat miercuri Press Association. Acest curs opţional de 10 săptămâni, care a fost lansat miercuri pentru a marca Ziua Mondială a Sănătăţii Mintale, celebrată în fiecare an pe 10 octombrie, prezintă cele mai recente studii şi cercetări realizate în domeniul psihologiei şi neuroştiinţelor.

Cursul explorează ce este fericirea, cum poate fi ea obţinută şi îi învaţă pe studenţi practici tangibile ce pot fi aplicate în vieţile lor de zi cu zi, au explicat reprezentanţii universităţii britanice. Acest curs, „Ştiinţa fericirii”, a fost introdus în programa Universităţii Bristol în contextul îngrijorărilor tot mai mari apărute în Marea Britanie în legătură de sănătatea mintală şi bunăstarea studenţilor.

În ultimii ani, 94% din totalul universităţilor britanice au anunţat că au remarcat o creştere spectaculoasă a numărului de studenţi care au încercat să contacteze serviciile de consiliere psihologică. Potrivit reprezentanţilor Universităţii Bristol, acest curs face parte dintr-o abordare mai largă a instituţiei, care doreşte să îmbunătăţească bunăstarea studenţilor. Mii de studenţi au semnat deja un formular prin care au acceptat ca reprezentanţii universităţii să informeze un părinte desemnat, tutore sau prieten dacă le sunt semnalate îngrijorări legate de bunăstarea lor.

Cursul universităţii britanice se inspiră dintr-o iniţiativă similară adoptată de Universitatea Yale din Statele Unite. O pătrime din totalul studenţilor prestigioasei universităţi americane s-au înscris la acel curs. În Marea Britanie, cursul de la Universitatea Bristol va fi susţinut de profesorul Bruce Hood, autorul unui studiu ce a analizat modul în care funcţionează creierul.

„Ştiinţa fericirii” va începe prin a-i invita pe studenţi să îşi măsoare propriul nivel de fericire şi să îşi identifice punctele forte, pe care le vor dezvolta şi le vor analiza pe durata cursului. Vor fi analizate şi o serie de chestiuni importante – dacă fericirea se află în gene şi poate fi cu adevărat modificată, modul în care mintea omenească distorsionează fericirea şi rolul pe care cultura îl are în apariţia fericirii. Studenţii vor reflecta, de asemenea, la modul în care vor putea să dobândească experienţe de viaţă, nu bunuri materiale, şi vor învăţa cum să îşi reseteze nivelul de fericire personală. Ei vor fi invitaţi să selecteze un exerciţiu pe care vor trebui să îl pună în practică timp de o săptămână, apoi vor discuta despre efectele generate de acţiunile lor.

Aceste exerciţii sunt următoarele: acordă-ţi timp pentru a savura bucuria, exprimă-ţi gratitudinea faţă de persoane şi lucruri, să faci fapte bune întâmplătoare, să dezvolţi interacţiuni sociale, să îţi intensifici activităţile fizice, alocarea unui număr mai mare de ore dedicate somnului sau meditaţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here