Program pentru studenţii care vor să înveţe să programeze și tinerii care își doresc să devină antreprenori

0
103

Studenţii care vor să înveţe să programeze şi tinerii care doresc să devină antreprenori în domeniul tehnologiei se pot înscrie la „Atelierul Digital pentru Programatori”, care a fost lansat marţi. Activităţile din cadrul programului lansat de Google se vor derula în trei hub-uri aflate în următoarele locaţii: Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea din Bucureşti; Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca şi Facultatea de Management în Construcţii, Universitatea Politehnica din Timişoara.

Potrivit Google, activitatea în aceste hub-uri are două componente. În primul rând, în aceste spaţii vor fi organizate cursuri de programare pentru studenţi. Cursurile sunt gratuite şi se desfăşoară pe o perioadă de zece săptămâni. Studenţii interesaţi pot opta pentru cursuri de Java, Android development pentru începători sau avansaţi. Cele trei hub-uri vor funcţiona şi ca incubatoare pentru start-up-uri, oferind spaţiu gratuit de lucru tinerilor care lucrează la dezvoltarea propriei aplicaţii şi vor să lanseze un start-up. Tinerii antreprenori vor beneficia în hub-uri de suport şi sesiuni individuale de mentorat pentru identificarea oportunităţilor de creştere ale start-up-urilor, sesiuni de pregătire cu experţi Google şi acces la programul Google Cloud for Startups. Programul durează şase luni şi se finalizează printr-o sesiune Demo Day, în care tinerii îşi prezintă ideile în faţa unei comunităţi de investitori şi experţi în tehnologie, arată sursa citată.

Potrivit acesteia, „Atelierul Digital pentru Programatori” face parte din „Grow with Google”, o iniţiativă globală care urmăreşte să creeze oportunităţi pentru toată lumea, prin oferirea de cursuri, resurse şi consultanţă gratuită. Potrivit Elisabetei Moraru, manager Google România, cursurile din cadrul „Atelierului Digital pentru Programatori” se adresează studenţilor, indiferent de profilul facultăţii pe care-l urmează, şi vor fi adaptate în funcţie de nivelul acestora. „Un element la care poate ar trebui să lucrăm din ce în ce mai mult este zona de competenţe (…) După cele nouă luni pe care le-am petrecut la minister pot să vorbesc în momentul de faţă despre faptul că s-au făcut paşi importanţi pe toate domeniile la care am reuşit să interacţionăm cu celelalte ministere, mă refer aici la Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, la absolut toate aceste domenii şi mai ales pentru acele instituţii care manageriază evenimente de viaţă putem spune astăzi că toate apelurile au fost deschise (…). Majoritatea instituţiilor centrale pot în acest moment să depună proiecte, în aşa fel încât relaţia dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie într-adevăr doar la un click distanţă. (…) Acum aşteptăm depunerea de proiecte şi cu siguranţă roadele muncii noastre se vor vedea în următorii ani, atunci când proiectele vor ajunge în stadiul de implementare şi vor putea fi puse în aplicare sau în funcţiune acele platforme care să ajute relaţia dintre cetăţean şi instituţiile publice”, a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Petru Bogdan Cojocaru.

Abigail Rupp, adjunctul şefului misiunii diplomatice a SUA la Bucureşti, a afirmat că educaţia sporeşte oportunităţile, printre care cele legate de slujbe mai bune şi creşterea securităţii financiare. „Când investim în educaţie, investim în noi înşine, investim în viitorul nostru şi aceasta este cea mai bună investiţie pe care o putem face (…) este cea mai bună investiţie pe care o poate face o ţară (…) vom continua să facem tot ce ne stă în putinţă pentru a angaja România în programe economice care îi sprijină pe tinerii antreprenori, start-up-urile (…) Încercăm să valorificăm succesul antreprenorial american să susţinem antreprenori în România. Am adus antreprenori americani aici să-şi împărtăşească expertiza”, a spus Abigail Rupp.

Rectorul Universităţii din Bucureşti, Mircea Dumitru, a afirmat că universităţilor li se cere să fie foarte flexibile şi adaptate la cerinţele de pe piaţa muncii. „Este însă la fel de important ca universitatea să fie vizionară şi să dezvolte tehnologii şi filosofii noi pentru piaţa muncii”, a adăugat rectorul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here