Astăzi intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari care prevede noi reguli stricte pentru cei care locuiesc la bloc, cum ar fi reparațiile și reamenajările interioare, datoriile la întreținere, regulamentul de bloc sau fondul de rulment. Primăria Focșani a anunțat că noul act legislativ stabilește obligații clare pentru administrația publică și pentru asociațiile de proprietari sau, mai nou, de chiriași. Noua lege aduce reguli pentru proprietarii de apartamente precum și sancțiuni pentru cei ce nu respectă aceste prevederi legale. Primăria municipiului Focșani a anunțat care sunt principalele obligații ale asociațiilor de proprietari dar și ale administrației publice.
Obligații ale autorităților administrației publice:
– Autoritățile administrației publice locale organizează în cadrul aparatului de specialitate al primarului un compartiment specializat în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari.
– Autoritățile administrației publice locale, prin compartimentele specializate, asigură, la cerere, informarea asociațiilor și proprietarilor din condominii cu privire la cadrul normativ privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.
– Compartimentele amintite informează asociațiile de proprietari cu privire la interdicțiile prevăzute în regulamentul local de urbanism sau în regulamentele de intervenție aferente zonelor de intervenție prioritară, aplicabile condominiilor, stabilite în cadrul programelor multianuale destinate creșterii calității arhitectural-ambientale a clădirilor, de reabilitare termică și de reducere a riscului seismic al construcțiilor existente, precum și cu privire la obligativitatea montării contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, conform legislației în vigoare.
– Compartimentele mentionate exercită controlul asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociației de proprietari.
– La propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari din cadrul autorității administrației publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii.
Obligații ale asociațiilor de proprietari:
– Toate asociațiile de proprietari sunt obligate să afișeze, la loc vizibil, pe peretele exterior al imobilului, în imediata apropiere a căii de acces în condominiu, sediul și denumirea asociației respective.
– În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, președinții asociațiilor de proprietari sunt obligați să transmită autorităților administrației publice locale numele și datele de contact actualizate privind președintele comitetul executiv, comisia de cenzori/cenzorul și administratorul.
– Persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu prezenta lege.
Ma esty nebun ? Sprijin,indrumare,control ! Dar despre apa de la subsolul.blocurilor,hepatita care ne paste pas cu pas,precum si despre pericolul prabusirii cladirilor care stau non-stop in apa mizerabila cine mai controleaza si raspunde ? Initiatorii acestor noi modificari ale legi stau la vile si acolo nu cunosc viata reala a locatarilor din majoritatea blocurilor cu apa la subsol.