Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

GALERIE FOTO: Ședință cu scântei la IȘJ: unele cadre didactice au renunțat de mai multe ori la posturi, altele s-au plâns că au fost alungate de directori

În ședința Inspectoratului Școlar Județean Vrancea (IȘJ) de vineri s-au repartizat multe dintre orele care erau neocupate la 1 septembrie sau care au devenit libere între timp. Dacă la limba germană au rămas ore pentru că nu au existat candidați, „bătălia” cea mai mare a fost pentru posturile de educatoare, care au apărut deoarece cadrele care le-au luat în ședințele publice din august au renunțat din cauza navetei, în unele cazuri. Cum metodologia prevede că personale care au notă, dar nu au luat nici un post încă au prioritate, cei care au renunțat au trebuit să aștepte să ia ceilalți, chiar dacă aveau note mai mari. A fost și cazul unei tinere educatoare, care a renunțat la un post la Odobești fiindcă vroia să meargă la Bordeasca Veche, având domiciliul în Măicănești, numai că postul a fost luat de altcineva cu notă mai mică, dar care nu luase nimic până vineri. În cele din urmă, tânăra a luat postul de educatoare de la Paltin.

Trebuie spus că la repartizarea orelor de vineri, prioritate au avut candidații cu note la examenul național de titularizare din 2018, pe urmă cei din anii anteriori, specializarea a doua și notele obținute la concursul județean. Cea mai mare mișcare de personal a fost în cazul educatoarelor și învățătoarelor, care au renunțat de mai multe ori la posturile pentru care au semnat. Inspectorul școlar general adjunct, profesorul Aurel Șelaru, a fost foarte tranșant și le-a cerut clar educatoarelor și învățătoarelor care iau posturile să fie luni dimineață în clase. ”Fiecare copil din acest județ și toată țara trebuie să își găsească luni dimineață educatoarea sau învățătoarea în clasă. Vă hotărâți acum dacă vreți sau nu post. Luni vreau să fiți în școli și nu pe holurile inspectoratului să ne spuneți că nu vă mai duceți”, a spus în ședința de vineri Aurel Șelaru.

Au fost și situații în care deși candidații au luat ore în ședințele publice organizate conform calendarului MEN și s-au prezentat în școli, directorii nu au vrut să îi primească, invocând diverse motive. ”Am fost la școală, dar doamna directoare mi-a vorbit foarte urât și mi-a spus clar să nu mă duc pe orele luate în ședința publică pentru că are deja om pe ele”, ne-a spus o tânără.

În alte situații, directorii au refuzat să dea catedră persoanelor repartizate de IȘJ fiindcă au voiau anumite calificări, pe care noii profesori nu le aveau. O profesoară a luat doar 4 ore de limba română la Spulber și a renunțat la ele fiindcă directorul i-a spus că i le pune în patru zile diferite. Trebuie spus faptul că fiind vorba de o singură clasă, orele se pun în zile diferite pentru că interesul elevului este cel care trebuie să primeze și trebuie să se respecte curba de efort intelectual specifică fiecărei vârste în parte. Asemenea situații au mai fost în județ și atunci candidații au renunțat fiindcă nu puteau face naveta zilnic pentru o oră de predat.

Dincolo de aceste aspecte, se observă de la an la an scăderea numărului de norme didactice, pe de o parte, iar pe de alta faptul că tinerii calificați refuză să fie dascăli în mediul rural, mai ales în școli din cătune, chiar dacă și acolo mai sunt încă „pui” de oameni, ai căror pași în viață trebuie îndrumați prin educație. Dincolo de aspectele sociale, meseria de dascăl trebuie privită ca pe o vocație și nu doar ca pe un loc de muncă oarecare, fiindcă modelează suflete de om.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?