Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat ieri, printr-un comunicat de presă, că a fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea documentației necesare construirii ultimului tronson al drumului de mare viteză Ploiești – Pașcani.
„În data de 24.08.2018 a fost finalizat procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău”, fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții. Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, având preţul de 20.123.408,52 Lei fără TVA, și un punctaj total de 100 puncte, din care 30 de puncte pentru componenta financiară și 70 de puncte pentru componenta tehnică. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Precizăm că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor. Durata contractului este de 24 de luni de la data intrării în vigoare a acestuia.
Realizarea contractului presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drum de mare viteză care leagă municipiul Focșani de municipiul Bacău, inclusiv conexiunea cu drumul de mare viteză Buzău – Focșani, cu Varianta de Ocolire a municipiului Bacău și cu drumul de mare viteză Bacău – Pașcani. Lungimea estimată a tronsonului de drum este de 110 km.
Reamintim faptul că acest tronson face parte din drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani care este împărțit în 4 loturi, după cum urmează: Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani. Acest este un prim pas important pentru construirea drumului de mare viteză care va lega Muntenia de Moldova. Cele 4 contracte, în baza cărora se va elabora atât Studiul de Fezabilitate, cât și Proiectul Tehnic, vor permite după finalizare, scoaterea la licitație direct a contractelor de execuție pentru acest drum de mare viteză”, se arată în comunicatul CNAIR S.A.
Drum prins în Master Planul General de Transport
Proiectul mai sus menționat vine să pună în aplicare Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova pe traseul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. „În prezent traficul de tranzit și local dintre Buzău-Focșani – Bacău se desfășoară pe DN 2 care are în profil transversal o bandă pe sens și un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca și bandă de circulație. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză între Buzău, Focșani și Bacău prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților. Astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani”, se arată în nota de fundamentare.
Autostradă și aeroport regional
Președintele Consiliului Județean și al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, Marian Oprișan a declarat în numeroase rânduri că este nevoie de investiții în infrastructură pentru a dezvolta zona Moldovei și a atrage investitori. Este nevoie de autostradă și de un aeroport regional. „Guvernele României trebuie să își îndrepte atenția către Moldova. Nu vine nimeni să investească la 600 kilometri de Sevastopol fără aeroport și autostradă”, a spus președintele Marian Oprișan. Acesta a declarat că cea mai mare problemă a județului Vrancea este lipsa unei infrastructuri moderne de transport. „Când va exista infrastructură, autostradă și aeroport, atunci vor sosi investitorii, probabil, mult așteptați de unii și de alții. Până atunci ne descurcăm pe speze proprii”, a spus președintele Marian Oprișan.