Celebra păpușă Barbie a mai făcut un pas pentru a-și moderniza imaginea, în trecut prea puțin feministă, prin lansarea unui model, care o înfățișează în ipostaza de „ingineră în robotică”, în parteneriat cu o platformă care îi învață pe copii bazele programării – pentru a încuraja mai multe fete să îmbrățișeze o astfel de carieră, informează AFP.
În condițiile în care doar 24% dintre locurile de muncă din sectorul științific sunt ocupate de femei, noua păpușă este concepută pentru a le încuraja pe fetițe să exploreze științele prin intermediul unor jocuri care stimulează imaginația, dar și să învețe „tehnici reale de programare”, printr-un parteneriat cu platforma pentru copii Tynker, a indicat producătorul de jucării Mattel. Grupul, cu baza la El Segundo, California, trece printr-un moment dificil și încearcă să-și stimuleze vânzările faimoaselor sale păpuși cu forme perfecte, aflate în scădere, creând modele care o prezintă pe Barbie în ipostaze inedite, cum ar fi cea de apicultoare, chef sau de sportivă de performanță.
Compania a lansat deja versiuni cu efigia campioanei olimpice de scrimă Ibtihaj Muhammad, purtând văl, a gimnastei olimpice de culoare Gabby Douglas, a chef-ului Hélene Darroze sau a pictoriței mexicane Frida Kahlo. Aceasta din urmă s-a aflat însă în centrul unei dispute comerciale și a fost interzisă de la vânzare în Mexic.