Ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a drumului Vrîncioaia – Spinești va fi semnat astăzi

0
727


Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, va semna astăzi ordinul de începere a lucrărilor la proiectul de investiții „Modernizare DJ 205 L, sector Vrîncioaia – Spinești, comuna Vrîncioaia”. Ordinul de începere a lucrărilor va fi semnat la Vrîncioaia, în prezența autorităților locale, a constructorului și a proiectanților.
Lucrările de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ 205 L, sectorul Vrîncioaia-Spinești, vor fi realizate de societatea Conferic SRL Buzău, firma fiind declarată câștigătoare în urma licitației organizate pe SEAP. Reabilitarea și modernizarea DJ 205 L va costa 10,6 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată prin Programul Național de Dezvoltare Locală, etapa a II-a.
Conform proiectului, drumul va fi reabilitat pe o lungime de 3,6 km. Pe o lungime de aproape 2,7 kilometri, drumul va avea o platformă de 6 metri, formată din parte carosabilă cu o lățime de 5 metri. Mai exact, va avea două benzi de circulație de câte 2,5 metri fiecare sens. Pe o lungime de 175 metri platforma drumului va avea o lățime de 5 metri, formată din parte carosabilă cu o lățime de 4 metri. Mai exact va avea două brenzi de circulație de câte 2 metri lățime fiecare sens. Drumul mai sus menționat va avea pe o lungime de 340 de metri o platformă de 7 metri, formată din parte carosabilă de 5,5 metri, adică două benzi de circulație de câte 2,75 metri, la care se adaugă și acostamente de 1,50 metri.
Lucrările vor consta în realizarea unui strat inferior de fundație din balast, strat superior de fundație format din piatră spartă, un strat de asfalt de legătură și un strat de asfalt de uzură. Totodată, vor fi amenajate 11 drumuri laterale, va fi montat un parapet elastic deformabil pe o lungime de 1.296 metri liniari. De asemenea, vor fi executate lucrări de consolidare, respectiv: zid de sprijin din beton armat cu o lungime de 172,50 m pe fundație indirectă cu coloane de 12,00 ml adâncime; zid de sprijin în lungime de 60 ml cu fundație directă și înălțimea elevației de 1,50 m. Pentru scurgerea apelor pluviale vor fi realizate rigole pereate în lungime de 3.160 ml, ce au secțiunea triunghilară cu adâncimea de 0,35cm, dar și o rigolă ranforsată în lungime de 60 ml cu rol de zid de sprijin. Vor mai fi realizate 21 de podețe de acces către drumurile laterale, dar și un pod din beton armat, care va avea o lungime de 15 metri liniari, o deschidere de 10 metri liniari, cu partea carosabilă de 7,8 metri liniari, dar și trotuare pe fiecare latură.
Reamintim că administrația județeană are semnate 32 de contracte de finanțare pentru județul Vrancea pentru proiecte care au primit fințare de la Guvernul României prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL). Este vorba de investiții în infrastructura rutieră, drumuri și poduri județene, în valoare totală de 239.594.683 lei (53.243.262 euro).
Consiliul Județean Vrancea este una dintre administrațiile cu cele mai multe proiecte de investiții derulate din România. Într-un clasament național privind accesarea proiectelor finanțate prin PNDL atât după sumele alocate cât și după numărul de proiecte accesate, Consiliul Județean Vrancea ocupă locul II la nivel național. De asemenea, administrația județeană ocupă unul din primele locuri la nivelul administrațiilor județene și în ceea ce privește accesarea fondurilor europene pentru proiecte de infrastructură mare.
În prezent, Consiliul Județean are în derulare proiecte de investiții în valoare de peste 1,7 miliarde de lei, echivalentul a 393,3 milioane de euro. Pe această listă de investiții se află și proiectele privind reabilitarea a cinci drumuri județene care au o lungime totală de 120,7 kilometri și care traversează localitățile Sihlea, Tâmboiești, Bordești, Golești, Vârteșcoiu, Odobești, Gugești, Gura Caliței, Dumitrești, Gologanu, Slobozia Ciorăști, Cotești, Dumbrăveni, Popești, Urechești. Practic, prin aceste proiecte va avea loc reabilitarea unor drumuri pe care nu au mai fost executate lucrări consistente de peste 35 de ani, iar o parte din aceste drumuri nu au fost asfaltate niciodată. Valoarea totală estimată a celor 5 drumuri este de peste 468 milioane de lei, echivalentul a 104 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here