Primăriile vrâncene trebuie să desemneze reprezentanți care să primească declarațiile unice de venituri de la cetățeni pentru a le transmise Fiscului. Detaliile despre această procedură, realizarea infrastructurii necesare accesului la aplicațiile informatice, au fost prezentate, ieri, în cadrul ședinței cu primarii comunelor organizată de Instituția Prefectului. Ședința a debutat cu o prezentare, realizată de specialiștii STS, a infrastructurii necesare pentru realizarea schimbului de informații în conformitate cu protocoalele de cooperare încheiate cu Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Vrancea și cu Fiscul. Cei de la STS au precizat că, în cazul a 21 de localități, va fi nevoie de un router special, care poate fi închiriat de la furnizorii de servicii de comunicații.
Șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea, Ciprian Iamandi, a arătat că au fost transmise informări către primării, care trebuie să desemneze reprezentanți care să se ocupe de implementarea ordinului referitor la preluarea declarațiilor unice la nivelul localităților. Ulterior, aceste declarații vor fi transmise de primării către AJFP Vrancea. „Vom organiza întâlniri cu persoanele desemnate astfel încât să fie clar ceea ce este de făcut”, a precizat șefului Fiscului vrâncean.
De asemenea, comisarul șef de poliție Marian Pătrașcu, de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Vrancea a prezentat noutățile legislative, respectiv protocolul de colaborare cu primăriile prin care se va face ordine în situația referitoare la parcul auto din localități. Marian Pătrașcu a menționat că în perioada următoare va fi transmisă o platformă dedicată unde să fie introduse informațiile despre autoturisme și proprietarii acestora. Urmează să fie organizată încă o întâlnire unde vor participa doar reprezentanții desemnați la nivelul primăriilor și specialiștii de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Vrancea, care vor explica cum se va implementa acest protocol.
Pe ordinea de zi a ședinței condusă de prefectul Sorin Hornea s-a mai discutat despre organizarea și desfășurarea adunărilor publice, atribuții ce revin autorităților administrației publice locale, s-a prezentat o informare pe linia asigurării cu pază a localităților din mediul rural, prevenirii fenomenului de violență domestică și a infracționalității în zona unităților de învățământ. De asemenea, au fost analizate procedurile de lucru de la nivelul comisiilor locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, cu privire la schimbarea regimului juridic a suprafețelor de teren cu vegetația forestieră.