Elevii Colegiului Tehnic „Gh. Balș” Adjud au obținut premiul I și o mențiune la Concursul de limba franceză pentru liceele tehnologice „Gustave Eiffel”, ediția a VI-a, care s-a desfășurat pe 5 mai, la Colegiul Tehnic Buzău. Astfel, la secțiunea „proiecte tehnice”, elevii Gabriel Măru și Ivan Dimitrie au obținut premiul I. Cei doi sunt elevi în clasa a XI-a și studiază electrotehnică și automatizări. Ei au fost coordonați de profesorii ingineri Tatiana Apostu și Violeta Botezatu.
La secțiunea „firme de exercițiu”, elevii adjudeni au obținut mențiune, prin Ioana-Andruța Savin și Liviu Ignat, elevi în clasa a X-a la profilul servicii. Ei au fost îndrumați de profesorii Mihai Savin și Marian Drăghici. Trebuie spus că elevii au realizat, cu resurse financiare proprii, un „ROBOT ARDUINO”, pe care l-au prezentat în limba franceză. Totodată au prezentat în limba franceză, în cadrul unei prezentări Power-Point, felul în care funcționează FE Computers SRL Adjud: obiectul de activitate al firmei, cifra de afaceri, organigrama, plan de activități, analiza pieței, produse realizate, etc.
De asemenea, elevii au pregătit și un stand de promovare a firmei de exercițiu – materiale promoționale (broșuri, catalog, rollup, produse specifice etc.) legate de activitatea firmei de exercițiu. Profesorii au știut cum să își motiveze elevii, iar rezultatele au fost unele deosebite. „Rolul acestor premii este acela de a promova studierea limbii franceze drept limbă a afacerilor și a economiei, dar, în egală măsură, acela de a stimula interesul elevilor pentru domenii precum servicii, mecatronică, industrie alimentară, tehnic, resurse naturale și protecția mediului etc.”, consideră profesorul Mihai Savin.
Nu trebuie pierdută din vedere nici oportunitatea de a își perfecta cunoștințele de limbă franceză. „Limba franceză are un rol major în găsirea unui loc de muncă. Trebuie să recunoaștem că nu este suficient pentru o persoană să vorbească decât o singură limbă străină. De exemplu, un elev care vorbește mai multe limbi, va avea mai multe șanse pe piața muncii, fie în țară sa, fie pe plan internațional. A învăța o altă limbă înseamnă, practic, a dobândi o bogăție suplimentară și a te deschide către noi orizonturi, personale și profesionale”, transmite profesoara Gabriela Tătărăscu, profesor de limba franceză.
Elevii au avut nu numai susținerea cadrelor didactice pentru a se pregăti, ci și a părinților. „Elevii sunt motivați să intre în competiție și să demonstreze ce și cât pot. Asta consider eu ca părinte. Și victoriile și eșecurile o ambiționează pe fata noastră. Știu că dau un ban, pentru culegeri de exemplu, sau pentru cărți, pentru documente justificative, dar merită. Vede că facem eforturi financiare ca ea să participe la diferite concursuri și nu ne dezamăgește”, este de părere Lăcrămioara Lazăr, mama uneia ditre eleve.