Profesorii de chimie din județ au avut parte de o lecție practică în cadrul cercului pedagogic. Astfel, lor li s-au prezentat două platforme educaționale: SYMBALOO, de către profesoara Elena Negoescu, și EDMODO, de către profesoara Corina Giurcă. Acestea au prezentat pașii de parcurs pentru ca un profesor să poată utiliza în mod eficient aceste două platforme educaționale în procesul de predare – învățare – evaluare.
Participanții la cercul pedagogic au putut identifica avantajele și dezavantajele utilizării unor astfel de platforme în procesul educațional: accesul elevilor pe platformă folosind telefonul mobil sau alte dispozitive moderne de comunicare, înregistrarea rezultatelor pentru fiecare elev în parte, accesul rapid la resursele educaționale din biblioteca virtuală, accesul părinților la rezultatele elevilor, monitorizarea elevilor și a progresului acestora, dar și necesitatea acumulării unor cunoștințe de limbă engleză și informatică pentru a putea folosi aceste platforme.
„În condițiile contemporane, când știința și tehnica cunosc o dezvoltare rapidă, se urmărește sporirea eficienței formative, prin antrenarea elevului în procesul asimilării cunoștințelor. Astfel, utilizarea platformelor educaționale conduce la deplasarea accentului de la un mediu de învățare centrat pe profesor la unul centrat pe elev, iar profesorii devin colaboratori ai elevilor. Pentru a fi eficiente, mijloacele IT trebuie combinate cu metodele tradiționale, astfel încât să conducă la îmbunătățirea actului de predare-învățare-evaluare, la partajarea cunoștințelor și a informației, la obținerea unui grad sporit de flexibilitate a învățământului, pentru a răspunde necesităților sociale concrete”, transmite profesoara Andreea Vîrnă, inspector școlar pentru chimie.
Menționăm faptul că aceste platforme educaționale au fost folosite deja de către cadrele didactice ale Colegiului Tehnic Edmond Nicolau în cadrul unor proiecte Erasmus +. Cercul pedagogic al profesorilor de chimie a avut loc la Colegiul Tehnic Edmond Nicolau.