Elevii de la Liceul Tehnologic „G.G Longinescu” din Focșani s-au poziționat categoric împotriva consumului de canabis. Ei s-au întâlnit pentru a desfășura o activitate în cadrul proiectului „Elevul democrat de azi, tânărul responsabil de mâine”. Acesta se derulează, pentru al doilea an consecutiv, în cadrul Concursului Național de proiecte antidrog „Împreună”. Proiectul se derulează în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, reprezentat de inspectorul de specialitate, profesoara Mihaela Simion, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Vrancea, reprezentat de scms. Răzvan Candrea, Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” Focșani, reprezentată de directoarea Carmen Covercă. Obiectivul acestor activități este dezvoltarea măsurilor de rezolvare a tendințelor de consum de canabis la liceeni, în școală. Tema de anul acesta a proiectului antidrog este „Prevenirea consumului de canabis la liceeni”, iar forma de organizare a fost o dezbatere a drepturilor, îndatoririlor, interdicțiilor și sancțiunilor elevilor. La baza acestei acțiuni a stat documentarea elevilor îndrumați de consilierul școlar Maria Novac și profesorii coordonatori Mihaela Cherciu și Virginia Făgăraș. Echipa formată din 4 liceeni de la clasele a X-a și a XI-a – Pavel Ștefan, Chilian Bogdan, de la clasa a X-a B, Oprea Alisa și Cristea Loredana, clasa a XI-a B a înființat și un centru de documentare și informare pentru colegii lor. „Activitatea a avut loc în ultima zi de școală de săptămâna trecută și a fost una interactivă, elevii participanți de la clasele IX-XI au adresat întrebări și au primit răspunsuri atât de la echipa de proiect, cât și de la partenerii de la Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”. Proiectul se va finaliza în luna mai, cu cea de-a treia activitate – o întâlnire cu factorii de decizie și o expoziție de desene pe tema prevenirii consumului de canabis. Scopul proiectului îl reprezintă dezvoltarea capacității de a înfrunta orice tendință de consum de canabis la liceeni în școală și societate, cu ajutorul factorilor implicați”, transmit profesoara Mihaela Cherciu și psihologul Maria Novac.