Ieri, la sediul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, a fost lansat un ghid de bune practici pentru învățământul special, chiar de cadrele didactice care lucrează în sistem. „Modele europene de bune practici în individualizarea demersurilor educaționale și terapeutice în învățământul special și special integrat” se vrea a fi un ghid de bune practici, care are la bază toată experiența, priceperea și cunoașterea cadrelor didactice care au contribuit la realizarea acestui important material didactic. Lucrarea a fost coordonată de profesoara Aurora Lefter, alături de colegele Ioana Cherciu, Petronela Bernovici, Tatina -Gabriela Duță și Laura Maria Bicoiu.
La lansarea ghidului au fost prezente foarte multe cadre didactice din învățământul special, inspectori școlari, dar și Lauriana Ailincuței, inspector școlar general și adjunctul său, Aurel Șelaru. Alături de cadrele didactice vrâncene a fost și lectorul universitar Corneliu Ilade, de la facultatea de Psihologie a Universității București. Prin acest curs, autorii volumului au vrut să împărtășească din cunoașterea, priceperea și experiențele lor, mai ales că au trecut și prin experiența implementării unui proiect Erasmus.
Profesorul Ilade a vorbit deschis despre integrarea copiilor cu nevoi speciale în învățământul de masă, plecând de la exemple și greșeli frecvente care se fac în școli, mai ales prin deschiderea unor competiții la materiile -științe, deși fiecare individ este unic în felul său și trebuie descoperit și adus la nivelul maxim pe care îl poate atinge.
Inspectoarea Aurora Lefter este cea care a moderat întreaga discuție și a ținut să sublinieze importanța învățământului incluziv. „Modele europene de bune practici în individualizarea demersurilor educaționale și terapeutice în învățământul special și special integrat” își propune promovarea incluziunii școlare, a valențelor învățământului special și special integrat, ca sursă, resursă și motivație în demersurile privind asigurarea calității în educația copiilor cu CES, dar și valorificarea experienței europene a cadrelor didactice de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Elena Doamna Focșani, dobândită prin participarea la întâlnirile transnaționale în cadrul proiectului Erasmus. Am convingerea că toate conceptele și bunele practici prezentate pot schimba viața persoanelor cu dizabilități, dacă acestea devin reale în fiecare zi și le dăm viață cu empatie constructivă, cu respect pentru fiecare persoană, oricât de diferită ar fi, cu conștiința lucrului bine făcut pentru incluziune. Înseamnă disponibilitatea fiecărui om de a fi împreună cu celălalt în orice condiții, mai ales când celălalt este singur” a spus Aurora Lefter.
Și conducerea IȘJ a vrut să fie alături de cadrele didactice din învățământul special. „O felicit pentru a doua oară în patru zile pe doamna inspector Lefter pentru implicarea în domeniul pe care numai dumneaei îl cunoaște mult mai bine decât noi și pe dumneavoastră pentru sprijinul acordat în realizarea acestor proiecte. Știu, dintr-o experiență unică doar, câtă muncă este să scrii o carte, să pui pe hârtie ceea ce uneori faci cu trudă, cu planificări puse pe hârtie în fiecare zi pentru ceea ce predăm la clasă. Observ în sală prezența domnului lector pentru a doua oară în patru zile, ceea ce înseamnă implicarea dumneavoastră în relaționarea cu doamna inspector școlar. Vă felicit încă o dată pentru ceea ce faceți, știu că nu este ușor deloc. Alături de doamnele educatoare creați baza de mâine a copiilor noștri! Munca este titanică. Dincolo de orice cuvinte, faptele dumneavoastră vorbesc când produsul muncii ajunge pe mâinile profesorilor de gimnaziu sau de liceu. Încă o dată felicitări și mult succes în continuare”, a spus Lauriana Ailincuței.
Și adjunctul ISJ, profesorul Aurel Șelaru, a ținut să le felicite pe colegele din învățământul special, care muncesc cu dragoste și dăruire pentru copii cu cerințe speciale. „Sunteți niște oameni speciali, care lucrați cu copii și mai speciali. Cine nu lucrează la clasă cu copiii cu care lucrați dumneavoastră, nu își dă seama ce muncă titanică este în spate și, cum spuneam și săptămâna trecută, am fost și voi mai merge în continuare atât în școlile de masă, cât și în școlile speciale. Dacă lucrurile nu sunt făcute din suflet, e mai greu, dar eu știu că tot ceea ce faceți, faceți din suflet, motiv pentru care și eu și doamna inspector general vă mulțumim. Vă asigurăm de toată deschiderea noastră și știți foarte bine că la noi nu este cu audiență, la noi este cu ușa deschisă și când aveți vreo problemă, suntem aici. Închei prin a vă spune să păstrați în suflet acea dragoste pentru copii, să rămâneți aceeași oameni deosebiți și calzi pe care i-am întâlnit în septembrie la consfătuiri. Să avem răbdare și noi și dumneavoastră, pentru că ce pleacă din suflet, se întoarce la suflet”, a transmis Aurel Șelaru.
Toate informațiile din ghid vor fi prezentate pe larg vineri, în cadrul cercului pedagogic.