David Baser, directorul de Gestionare a Produsului la Facebook, a recunoscut marți că această companie folosește diferite instrumente de marketing pentru a strânge date chiar și de la persoane care nu folosesc această rețea de socializare, asigurând că este vorba de o practică obișnuită în acest sector, relatează EFE.
David Baser a venit astfel în întâmpinarea celor aproape 40 de întrebări la care compania și președintele său, Mark Zuckerberg, nu a putut răspunde în cadrul interpelării sale de Congresul SUA. „Atunci când se vizitează un site sau o aplicație care utilizează serviciile noastre, noi primim informații, chiar și de la cei care nu sunt conectați sau nu au un cont de Facebook”, a subliniat responsabilul într-un mesaj publicat pe site-ul companiei.
Această strângere de date are loc când internautul apasă butonul „Like” sau „Share” pe rețea sau când își folosește contul pe o rețea de socializare, pentru a se face remarcat pe un portal sau pe o aplicație. „Twitter, Pinterest și Linkedin au la rândul lor astfel de butoane de like și share pentru a-i ajuta pe utilizatori să dezvăluie lucruri (…) De fapt, majoritatea site-urilor și aplicațiilor trimit asftel de informații companiilor cu fiecare apăsare de buton”, a spus David Baser.
Potrivit lui, astfel de informații permit Facebook să-și îmbunătățească „conținutul și publicitatea” și cuprind date despre adresa IP locală, navigatorul folosit sau tipul sistemului de operare utilizat, pentru că „nu toate sistemele și aparatele operează cu aceleași caracteristici”. Aceste clarificări intervin după ce săptămâna trecută Zuckerberg a compărut în fața Congresului SUA pentru a da lămuriri despre scandalul generat de Cambridge Analytica.
Potrivit companiei de analiză a datelor, care a colaborat cu echipa lui Donald Trump în timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale din 2016, aceste informații au fost utilizate pentru a dezvolta un program informatic, menit să prezică deciziile votanților și a putea astfel să le influențeze.