Primăria Focșani pregătește procedura eșalonării la plată a datoriilor, ce va putea fi utilizată de firmele sau persoanele fizice autorizate care au restanțe la bugetul municipiului. Această înlesnire se va acorda, la cererea societății sau PFA-ului, de către Consiliul Local Focșani, pe o perioadă de cel mult 5 ani. Eșalonarea datoriei se acordă în baza unui dosar întocmit de Serviciul de specialitate din cadrul autorității administrației publice locale. Proiectul de hotărâre care conține această procedură urmează să fie discutat și aprobat de consilierii locali. Conform documentului, eșalonarea la plată va putea fi acordată pentru obligații fiscale restante, precum și majorările de întârziere aferente acestora, înscrise în certificatul de atestare fiscală, dacă sunt îndeplinite toate condițiile legale. Astfel, pentru acordarea eșalonării la plată situația fiscală a contribuabilului să corespundă cu realitatea, firma sau PFA-ul trebuie să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilități bănesti și să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eșalonare, să aibă constituită garanție, să nu se afle sub incidența legislației privind insolvența, să nu se afle în dizolvare potrivit legislației în vigoare și să nu li se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența sau răspunderea solidară. „Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită”, se arată în proiect. Garanțiile solicitate la întocmirea dosarului pot consta în sume de bani consemnate pe numele debitorului la dispozitia Municipiului Focșani, la Trezoreria Municipiului, scrisoare de garanție bancară sau instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor imobile proprietate a debitorului.