Două partide germane importante au cumpărat date ale alegătorilor de la Deutsche Post

0
421


Două mari partide politice germane au confirmat duminică că au obținut date despre alegători de la Deutsche Post, fostul gigant poștal deținut de stat, în perioada premergătoare alegerilor din 2017, informează dpa. Uniunea Creștin Democrată (CDU) a cancelarului Angela Merkel și Partidul Liber-Democrat de opoziție (FDP) au fost singurii care au confirmat o relatare din ziarul Bild am Sonntag potrivit căreia datele au fost obținute pentru a face publicitate destinată unor grupuri specifice de alegători.
Solicitat să comenteze informația, un purtător de cuvânt al Deutsche Bank a confirmat că filiala sa Deutsche Post Direkt salvează și procesează „date personale în strictă conformitate cu legile federale de protecție a datelor”. Purtătorul de cuvânt a spus că datele comunicate partidelor politice nu aparțineau unor alegători individuali, ci conțineau indicii despre gen și educație, obiceiuri de consum și alte informații demografice. Partidul Social Democrat (SPD) – partenerul de coaliție de centru-stânga a lui Merkel – precum și Partidul Verzilor ecologist, partidul de extremă-stânga Die Linke și partidul populist de extremă-dreapta ‘Alternativa pentru Germania’ (AfD) au declarat toate că nu au colaborat cu Deutsche Post pentru a ținti alegătorii.
Dezvăluirile apar în mijlocul unei dezbateri internaționale despre modul în care campaniile politice utilizează datele alegătorilor, după ce a ieșit la iveală că date aparținând unui număr de 50 de milioane de utilizatori Facebook ar fi putut fi colectate fără consimțământul lor înainte de alegerile prezidențiale din 2016 din Statele Unite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here