Rezultate DEZASTRUOASE la simulare: note SUB 5 la matematică pentru majoritatea elevilor; nici la română situația nu e prea bună

0
2669


Peste 2.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au reușit să obțină note de trecere la simularea evaluării naționale la matematică, iar 1.148 la limba română. Datele sunt îngrijorătoare, în condițiile în care examenul real va avea loc peste câteva luni, iar volumul de materie care trebuie recuperat este mare. Și chiar dacă notele la simulare nu vor fi trecute în catalog, trebuie să fie un semnal mare de alarmă pentru elevi, părinți și cadre didactice, care doar împreună pot adopta o strategie câștigătoare.
La simularea examenului de la finalul clasei a VIII-a au fost înscriși 3.022 de elevi. La matematică s-au prezentat 2.887, iar 135 au absentat. Dintre cei care au predat tezele, 2.056 au luat note sub cinci, 323 au note cuprinse între 5 și 6, 187 au reușit să obțină între 6 și 7, 132 elevi au primit note cuprinse între 7 și 8, 113 au note între 8 și 9, 63 de elevi au primit note între 9 și 10 și numai 13 elevi au reușit să obțină nota maximă. 
„Am discutat și noi rezultatele. Pentru fiecare școală în parte vom încerca să elaborăm un plan de remediere. Ar mai fi un pic de timp până la examen. Trebuie să luăm în calcul și faptul că ei știu că nu se trece nota, că mai au de parcurs materie din urmă. Sunt mai mulți factori, eu nu le caut scuze, dar sper ca acest procent se va îmbunătăți la examen. Avem și câteva vârfuri, dar vorbim de marea masă care trebuie ajutată să facă progrese până la examen și o să acționăm zilele acestea cu un plan concret, pentru fiecare școală în parte. În mediul rural sunt cele mai mari probleme. Acolo este un cumul de factori, nu e legat strict de matematică. Se mai poate îmbunătăți rezultatul. Eu zic că acest rezultat este o trezire la realitate, atât pentru copii, cât și pentru profesori. Este grea matematica și trebuie lucrat constant. Ei învață în salturi și de asta lucrurile nu merg. Unii au iești din ritm, în clasa a VI-a, alții în clasa a VII-a. Se fac eforturi, este greu, dar nu imposibil să se recupereze. O să ne consultăm și cu șefii de catedră, ca să vedem cum putem face ca să îi ajutăm cât putem ca să mai recupereze din materie. Golurile care se creează sunt pentru că ei nu lucrează constant. În general, când ai pierdut ritmul la matematică, e mai greu de recuperat și este nevoie de ajutor. Matematica este un lanț și ei conștientizează lucrul acesta când se lovesc de astfel de examene”, ne-a spus profesoara Gabriela Gherman, inspector școlar de matematică.

Peste o mie de elevi au luat sub 5 la limba română

Nici la română lucrurile nu stau prea bine, aici fiind doar 8 medii de zece, iar la polul opus sunt 1.148 de copii care au obținut note sub cinci din cei 2.893 elevi care s-au prezentat în sălile de examen. Potrivit statisticii, 391 copii au obținut note între 5 și 6, 346 au reușit să obțină note între 6 și 7, 340 de copii au primit note între 7 și 8, 367 dintre elevi au luat note cuprinse între 8 și 9, iar între 9 și 10 au fost 293 de elevi.
Profesoara Teodora Bentz, inspector școlar de specialitate, spune că problemele sunt mult mai profunde și pune aceste rezultate pe seama factorului social, care face ca multe familii să nu își trimită copiii la școală. „Rezultatele ne îngrijorează, cele mai slabe sunt în mediul rural, unde copiii nici nu se mai prezintă la școală. Noi o să facem niște planuri remediale, care au rezultate dacă și familia investește în copii, adică să îi trimită la școală, nu să le rezolve lor diverse probleme sociale. Din păcate, societatea românească nu mai poate încuraja educația, atâta vreme cât oamenii au probleme mari sociale și pun pe primul loc existența. Sunt mulți părinți care își țin copiii acasă. Am fost la Voetin într-o inspecție și erau doi frați care veneau pe rând la școală fiindcă nu aveau decât o pereche de ghete. Din păcate, în România problemele sociale sunt cu mult mai mari decât cele ale educației. Este o realitate cu care ne confruntăm. Pe de altă parte, avem și profesorii pe care nu știu cum să îi mai chemăm la activități voluntare și în week-end. O să îi rugăm să ajute copiii și de această dată, așa cum au făcut de fiecare dată”, ne-a spus inspectoarea Teodora Bentz. Aceasta ne-a mai precizat că rezultatele din Vrancea sunt undeva peste media națională.
Aceste evaluări nu au nici o miză pentru copii atâta vreme cât notele nu sunt trecute în catalog. Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor susține la finalul ciclului de învățământ, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la examenele propriu-zise, dat fiind faptul că subiectele au fost similare cu cele de la examenul propriu-zis, iar condițiile desfășurării examenului au fost aceleași ca la examenul real.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here