4.138 de liceeni din clasele a XI-a și a XII-a, de la toate liceele din Vrancea, au susținut ieri simularea examenului național de bacalaureat la limba și literatura română. Potrivit informațiilor furnizate de inspectorul școlar Ion Ionașcu, pentru susținerea acestei probe s-au înscris 2.590 de elevi de clasele a XI-a, din care s-au prezentat în sălile de examen 2.147, 443 fiind absenți. De la clasele a XII-a au fost 2.394 de elevi înscriși, din care 2011 au și susținut examen, iar 383 au ales să nu se prezinte. Trebuie spus că nu a fost nici un candidat eliminat.
Simularea examenului de bacalaureat va continua mâine, cu proba obligatorie a profilului, matematică sau istorie, iar joi va fi proba la alegere a profilului. „Examenul la limba română a fost mai ușor decât mă așteptam și decât ne-au obișnuit profesorii. Din ce am observat în ultimii ani, subiectele au fost tot mai accesibile elevilor. Acum am avut de argumentat despre prietenie și despre prima impresie. Dacă prima impresie contează în crearea unui început de prietenie. Acum nu mai avem emoții, am fost obișnuiți din clasa a XI-a. Învățând sub presiunea simulării, am învățat mai repede și mai mult și este foarte bine pentru noi. Ceea ce ne obosește foarte mult este faptul că nu avem o zi pauză între ultimele două probe”, ne-a spus Elena Borghină, elevă în clasa a XII-a, profil istorie – științe sociale, la Colegiul Tehnic „Valeriu D. Cotea.
Prin aceste simulări se urmărește ca elevii să se familiarizeze cu modelele de subiecte și să vadă la ce nivel sunt cu învățătura. Rezultatele obținute vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. „Notele obținute nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care sunt elevi care doresc consemnarea notelor în catalog, aceștia vor depune o cerere scrisă în acest sens. Precizăm că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susține la finalul ciclului liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare în sesiunea iunie-iulie”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației Naționale.