Evenimentul „Mausolee pe bicicletă” organizat de Direcția pentru Cultură a fost nominalizat în cadrul „Romanian CSR Awards”, o gală organizată de CSRmedia.ro și dedicată exclusiv recunoașterii activităților de „Responsabilitate Socială” ale companiilor din România. Proiectul a fost inițiat de Direcția pentru Cultură și realizat în parteneriat cu sponsorii principali Pandora Prod și Asociația Velo Power. Direcția pentru Cultură arată că CSR – „Corporate Social Responsibility” este o concepție referitoare la contribuția pe care trebuie să o aibă companiile la dezvoltarea societății moderne. Proiectul „Romanian CSR Awards” își propune să aducă în prim-planul societății civile cele mai bune acțiuni de CSR, contribuind astfel la o mai bună cunoaștere a domeniului Responsabilității Sociale în România și o recunoaștere a acestor activități. „Proiectul a fost înscris în cadrul competiției la secțiunea «Parteneriat Intersectorial» de către Pandora Prod – sponsorul principal al ediției «Mausolee pe bicicletă» din anul 2017. Secțiunea „Parteneriat Intersectorial” face referire la proiecte realizate de către companii, în parteneriat cu un ONG și o autoritate/instituție publică, proiectul urmând să fie benefic pentru toate entitățile”, arată directorul Direcției pentru Cultură, Traian Negulescu.
„Mausolee pe bicicletă” este un proiect velo-turistic care își propune să promoveze în rândul comunității de cicliști din România monumentele ridicate în Vrancea în onoarea soldaților căzuți în Primul Război Mondial, dar și tradițiile locale. Evenimentul este organizat anual în cadrul „Zilelor Europene ale Patrimoniului” iar misiunea principală este de a promova mausoleele din Vrancea și Drumul de Glorie al Armatei Române în Primul Război Mondial. Totodată, fiecare ediție s-a derulat sub o temă specifică. Acum doi ani tema a fost implicarea participanților în campania „Brâncuși e al meu” în vederea răscumpărării operei „Cumințenia Pământului” iar anul trecul tema a fost „Un eveniment 100% prieten cu natura”, partener fiind societatea Pandora Prod. „În anul 2017, „Mausolee pe bicicletă”, aflat la cea de-a III-a ediție, a beneficiat de sprijinul logistic al mai multor companii locale. Sponsorul principal a fost Pandora Prod care a oferit participanților 7 echipamente de ciclism personalizate și a oferit o bicicletă cadou celui mai în vârstă dintre participanții la „Mausolee pe bicicletă”. De asemenea, compania a asigurat și o parte din asistența tehnică a turului ciclist și a avut trei voluntari pe tot traseul evenimentului. În anul 2017, evenimentul „Mausolee pe bicicletă” a mai fost susținut și de către compania Premium Porc Group care a oferit tricouri personalizate participanților la toate edițiile evenimentului, materiale promoționale dar și o parte din asistența tehnică a turului ciclist, având pe tot traseului și un voluntar. De asemenea, compania Altdorf Tehnik a susținut evenimentul, oferind participanților căni personalizate, în timp ce lanțul de magazine Paco și Diacarn au oferit celor 100 de bicicliști alimente și apă pe tot parcursul evenimentului. Compania Maressia a oferit trei tricouri personalizate, drept premii participanților, iar Resort Laguna a oferit un coffee-break la Vidra, în timpul primei pauze de hidratare. Nu în ultimul rând, compania AutoVip a asigurat transferul cicliștilor de la Mausoleul Eroilor Mărășești la Focșani, în timp ce compania Caspro a susținut cu materiale promoționale evenimentul, dar a gestionat și transferul bicicletelor de la Mausoleul Eroilor Mărășești la Focșani. Pe tot parcursul celei de-a III-a ediții a „Mausolee pe bicicletă” securitatea participanților a fost asigurată de către UMO Serv, iar intervențiile de service a bicicletelor au fost asigurate de reprezentantul „Magazinului cu biciclete”. Evenimentul a avut ca parteneri media Antena 3, Agerpres, Monitorul de Vrancea, Atlas TV și site-ul specializat FreeRider.ro”, arată un comunicat semnat de directorul Traian Negulescu.
În organizarea evenimentului au fost implicate mai multe instituții publice. Au contribuit la succesul acestui eveniment Consiliul Județean Vrancea, IPJ Vrancea, Jandarmeria Vrancea, Primăria Soveja, Primăria Răcoasa, Primăria Mărășești, Muzeul Vrancei și Ansamblul Folcloric „Èara Vrancei”. Consultantul tehnic al „Mausolee pe bicicletă” a fost Rafael Grigoriu, căpitanul echipei de șosea VeloPower. De asemenea, Marian Bâlcu de la VeloPower a asigurat și ghidajul echipajului de Poliție Rutieră pe tot parcursul evenimentului.