Ediția: Miercuri 12 martie 2025 Nr. 6833
Ediția: Miercuri 12 martie 2025 Nr. 6833

Ministerul Turismului: 107 agenţii de turism, fără licenţe de funcţionare în 2017; alte 125 de societăţi radiate la cerere


Un număr de 107 agenții de turism din România au rămas fără licențe de funcționare, în 2017, în timp ce 125 astfel de societăți au fost radiate la solicitarea expresă a acestora, reiese din datele Ministerului Turismului, publicate pe propria pagină de Internet. Conform statisticii, în cazul agențiilor de turism pentru care a fost dispusă retragerea licențelor de funcționare din cauza neregulilor constatate, deciziile au survenit la distanță de jumătate de an de la eliberarea actului de funcționare. De asemenea, pe listă se regăsesc firme pentru care licența de funcționare abia fusese eliberată în 2016.
Pe de altă parte, Ministerul Turismului a decis, în cazul a 125 de agenții de turism, retragerea licențelor la solicitarea operatorului economic. În același timp, anul trecut, pentru 31 de structuri de cazare au fost retrase certificatele de clasificare, în timp ce opt structuri de alimentație publică au rămas fără certificat de funcționare. Pe data de 18 decembrie 2017, ministrul Turismului, Mircea Dobre, declara într-o dezbatere publică pe tema Fondului de garantare a pachetelor turistice din România, că normele de aplicare pentru Fondul de garantare a pachetelor turistice vor fi gata până la sfârșitul lunii ianuarie 2018, iar din 2018 se încearcă realizarea unei legi speciale și pentru crearea unui pool de asigurare, pe modelul PAID.
„Există și varianta cu mai multe instrumente de garantare și nu contest acest lucru. Vă spun că acest lucru se poate face de la anul, pentru că anul acesta statul român este în pre-infringement. Începând din luna ianuarie, există riscul ca statul român să intre în infringement, din cauza faptului că acea directivă europeană nu a fost transpusă. Atunci trebuia să găsim o soluție care ar fi trebuit să se întâmple în acest an, din păcate, în care să fie o garantare și o asigurare a pachetelor turistice. Eu cred că cetățenilor români trebuie să le fie garantat dreptul, pe banii dânșilor, ca pachetele respective să le ducă la bun sfârșit sau măcar să fie repatriați într-un mod corect (…) Partea de asigurare se poate face prin crearea unui pool de asigurare, care este o lege specială pe modelul PAID. După cum știți, PAID-ul s-a definitivat în aproximativ doi ani. Noi nu avem timp să stăm doi ani… Că ne convine, că nu ne convine, trebuie să ne gândim în primul rând la cetățeni (…) Este obligația statului român să vină cu o soluție viabilă, eficientă și coerentă. Am discutat cu colegii de la ASF, inclusiv cu președintele Leo Badea, și la anul încercăm realizarea unui proiect de act normativ, o lege specială pentru crearea unui pool de asigurare. Există varianta ca, în cursul anului viitor, să se creeze acest pool de asigurare și vom avea și asigurare, și Fond de garantare. Normele de aplicare ale Fondului de garantare a pachetelor turistice vor fi gata până la sfârșitul lunii ianuarie 2018”, a afirmat Dobre.
Potrivit ministrului, în cele mai multe țări este obligatorie participarea la un Fond de garantare, pe lista acestor state aflându-se Danemarca, Irlanda, Franța, Olanda și Marea Britanie. Totodată, în Germania există poliță de asigurare obligatorie, iar în Austria asigurare și garanție bancară. În contextul creării unui Fond de garantare a pachetelor turistice, ministrul a subliniat că ordonanța a fost votată și se află pentru promulgare la Președinție.
În momentul de față, în România există 2.655 de agenții de turism autorizate, conform listei afișate pe site-ul Ministerului Turismului și actualizată în data de 15 decembrie 2017, majoritatea acestora fiind constituită din agenții mici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?