Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793
Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793

CFR, trimisă în judecată după ce o persoană a fost lovită de tren în gară și a rămas fără o mână


    Compania Națională de Căi ferate „CFR” SA a fost trimisă în judecată de Parchetul General pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă, după ce o persoană a fost lovită de tren în 2014 într-o gară din județul Hunedoara, fiindu-i amputată o mână. Potrivit unui comunicat al Parchetului General, la data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00,27, în stația de cale ferată Subcetate din județul Hunedoara, a avut loc un accident feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna stângă. Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată.
    Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, a fost surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă linie, iar din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat. Procurorii susțin că accidentul s-a produs deoarece în stația de cale ferată Subcetate nu existau indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceștia să poată identifica peroanele și platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, așa cum CFR era obligată.
    Potrivit art.20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, „Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal”. Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal. Dosarul a fost trimis la Judecătoria Hațeg.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?