Școala Gimnazială Chiojdeni se numără printre cele 20 de unități școlare din mediul rural în care se implementează programul „Digitaliada”. Programul este derulat de fundația Orange, cu sprijinul Ministerului Educației Naționale, fiind lansat ca proiect pilot în anul școlar 2016-2017 și implementat în 10 școli din mediul rural. În acest an școlar, proiectul a fost extins, cele 20 de școli în care se derulează fiind alese prin concurs.
Programul vine în sprijinul elevilor de la Școala Gimnazială Chiojdeni prin introducerea de metode noi, atractive, în predarea informaticii și a matematicii, ca o completare la metodele clasice. Elevii au la dispoziție 27 de tablete, cu soft dedicat celor două discipline, fiecare dintre ei lucrând singur la un dispozitiv, fapt ce facilitează atingerea competențelor vizate într-un ritm propriu și punerea în valoare a creativității elevilor. „Am aplicat pentru acest proiect în urma unui anunț venit din partea ISJ Vrancea, școala noastră fiind permanent deschisă la accesarea de tehnologii și metode noi, aplicabile în procesul de învățământ. Impactul proiectului în rândul elevilor școlii noastre este cel scontat, aceștia fiind încântați de noile metode abordate de cele două discipline, confirmându-se faptul că metodele digitale contribuie la o mai bună înțelegere a noțiunilor teoretice și la o implicare crescută a elevilor la clasă. De asemenea, de la părinții elevilor noștri ne parvin semnale pozitive legate de aspectele inovative survenite în studierea celor două discipline vizate de proiect”, a precizat coordonatorul proiectului, profesorul de informatică Emil Lazăr.
Prin utilizarea mijloacelor informatice (atât a echipamentelor, cât și a programelor și aplicațiilor) puse la dispoziție de proiect, se pune accent pe cunoștințele și practicile de care elevii au nevoie pentru a putea crea în medii dinamice și interactive, beneficiind de medii de programare unde pot experimenta, sub formă de joc, perspective algoritmice ce duc la rezolvarea de probleme, la găsirea soluțiilor prin parcurgerea unor etape logice. Unele dintre mediile amintite sunt create și dezvoltate de universități de prestigiu, iar implementarea lor sub formă de joc, dincolo de creșterea gradului de atractivitate, elimină sau diminuează semnificativ gradul de abstractizare a conceptelor utilizate.
Programul Digitaliada pune la dispoziția cadrelor didactice și elevilor materiale digitale educative validate de experți în educație, formare dedicată pentru profesori în utilizarea materialelor digitale la clasă, precum și suport permanent din partea echipei de proiect și a cadrelor didactice care au derulat acest program în anul școlar 2016-2017. „Personal, consider că, prin implementarea în școala noastră a Programului Digitaliada, venim în sprijinul elevilor noștri și facem un pas firesc spre atingerea dezideratului dictat de cerințele evoluției societății contemporane: formarea unei personalități creative capabile să se integreze abil în mediul social contemporan. La fel ca multe alte state, și țara noastră tinde spre atingerea dezideratului de societate informațională, fapt ce impune nevoia ca încă din cele mai fragede vârste, copiii să fie pregătiți pentru un contact benefic cu lumea în care trăiesc”, a declarat directorul unității de învățământ, Cristian Tache.