Discuții despre învăţământul special şi special integrat, în cadrul unei conferințe județene

0
1568


Sub denumirea „Învățământul special – trecut, prezent și viitor”, luni a avut loc o conferință județeană, la care au participat cadrele didactice de la CSEI „Elena Doamna”, CSEI Mihălceni, CSEI Măicănești și profesorii consilieri școlari din cadrul CJRAE Vrancea. Activitatea a fost coordonată de inspectorul pentru învățământ special și special integrat, profesoara Aurora Lefteri, fiind deschisă de inspectorul școlar general Dorin Cristea. Invitați au fost profesorul pensionar Gheorghe Moldovan, profesorul universitar doctor Alois Gherguț, de la  Universitatea Al. I. Cuza Iași, și Marian Crăciun, președintele ACROM – Asociația consilierilor români. Aceștia au făcut o incursiune în istoria învățământului special, au prezentat repere actuale ale învățământului incluziv, dar și idei, reflecții despre viabilitatea învățământului special și special integrat în acord cu normele europene.
Profesorul Gheorghe Moldovan a lansat la Focșani ediția a doua a cărții „Literatura surdologică în România în perioada interbelică”, lucrare de referință pentru istoria învățământului pentru surzi. Au fost elogiați profesorii formați la Focșani în educația surzilor, în prima școală de specialitate, atestată documentar în anul 1863, când în cadrul Azilului „Elena Doamna” apare primul colectiv de băieți surdo-muți constituit într-o secție aparte. Profesorul universitar Alois Gherguț a prezentat repere ale învățământului special în contextul legislației actuale, susținând restructurarea acestuia în sensul creșterii calității serviciilor furnizate și a activității centrate pe elev, pe nevoile sale. Marian Crăciun a prezentat aspecte practice ale activității de consiliere școlară.
„Pentru toți cei prezenți, activitatea cercului pedagogic a reprezentat o oportunitate profesională, o provocare pentru derularea activităților ulterioare și o modalitate reală de formare continuă în specialitate în domeniul educației speciale, incluzive. Învățământul special poate coexista cu învățământul de masă în condițiile complementarității serviciilor axate pe nevoile copiilor cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale. Pe viitor, învățământul special are nevoie de o deschidere cât mai mare către comunitate, de diversificarea serviciilor axate pe nevoile copiilor”, a declarat Ioana Cherciu, directoarea CSEI Elena Doamna. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here