Conducerea Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea a avut, ieri, o întâlnire cu consilierii educativi din licee, reprezentanți ai elevilor și ai părinților pentru a discuta despre organizarea petrecerilor de Miss și Mister Boboc. Întâlnirea vine ca urmare a faptului că ministrul Educației Liviu – Marian Pop a cerut ISJ-urilor din toată țara să supravegheze aceste petreceri, în contextul în care au existat exagerări în unele județe.
Astfel, șefii ISJ, alături de inspectorul educativ Mihaela Simion, au solicitat ca balurile bobocilor să fie organizate pentru a scoate în evidență frumosul, nu „tenta neadecvată”. „Care sunt limitele unor aspecte de genul acesta, care să nu deranjeze opinia publică? Cadrele didactice sunt alături de tineri. La unele unități școlare, unele cadre didactice s-au dezis de aceste evenimente școlare tocmai pentru că ele alunecau într-o sferă puțin deocheată. Åi d-stră, tinerii, aveți tendința de a încerca lucrurile interzise și de aici unele incidente care pot apărea după astfel de evenimente. Din experiența noastră, spun că au fost și altercații, reuniunile de acest fel degenerând. De aceea, apelul meu este să fim aproape unii de alții, să ne ajutăm, cadrele didactice să se implice mai mult și în activitățile acestea extrașcolare, să încercăm să ajungem la un numitor comun, în așa fel încât aceste activități, dacă le organizați și le derulați, să fie pe făgașul corect al lucrurilor. Trebuie să monitorizăm aceste activități ale elevilor pentru că în deontologia profesională, ne convine sau nu, se spune că statutul de elev este și dincolo de poarta școlii, iar profesorii trebuie să se preocupe de educația elevilor și în afara orelor de curs. Trebuie să ajungem la un numitor comun, în așa fel încât și elevii să cedeze, și cadrele didactice să fie mai atente, dar și părinții să ne ajute să nu ajungem la niciun fel de incident. Balul trebuie să fie o bucurie, o activitate care să scoată în evidență ce este mai frumos și mai bun. Cu tristețe vă spun că am devenit școli foarte serioase și prea preocupate, așa încât am devenit triști, iar tristețea ne copleșește. Aceste activități trebuie să fie o explozie de bucurie, pentru că cei de clasa a IX-a au intrat pe poarta liceului, iar cei de-a XII-a predau ștafeta. Nu este simplu să organizezi un spectacol de acest fel și foarte puțini știu ce se întâmplă în spatele acestor activități, ce efort se depune să prezinți un spectacol pe scenă, să arați ce este mai frumos în școală. Și vouă, elevilor, vă revine sarcina să vă selectați foarte atent probele, să veniți cu ceva nou, frumos, ce vă reprezintă. Să lăsăm tematicile acestea cu tentă neadecvată vârstei voastre”, a transmis inspectorul școlar general Dorin Cristea.
Acesta a mai spus că susține aceste evenimente, iar petrecerile de după trebuie atent monitorizate. „O petrecere nu înseamnă să te duci să te îmbeți. Petrecerile de după spectacol trebuie atent monitorizate, fiindcă se poate exagera și nu vrem acest lucru. Vă recomand să faceți eforturi ca aceste activități să iasă frumos. Sunt foarte multe persoane care se implică pentru a prezenta un spectacol frumos. De aceea, elevilor le revine sarcina de a crea probe fără tematici cu tentă sexuală. Aș vrea să le mulțumesc domnilor consilieri educativi că în ultimii ani au frânat asemenea tematici. Știu că par hazlii, dar nu putem avea la nesfârșit actori care joacă rolul bețivilor și acte sexuale”, a conchis Dorin Cristea.
Andreea Rîngheanu, președinta Consiliului Județen al Elevilor, a transmis că doar printr-o bună comunicare lucrurile se pot face așa cum trebuie și că de la educație pleacă totul. „Comunicarea este instrumentul cel mai bun pentru ca astfel de evenimente să fie unele reușite”, a spus aceasta. Și reprezentatul Comitetului Județean de Părinți a subliniat faptul că aceste petreceri trebuie făcute cu supravegherea mai atentă a cadrelor didactice și a părinților și că nu interzicerea acestor baluri este soluția, în condițiile în care acestea sunt un simbol al vieții de liceu.
Trebuie amintit faptul că în urmă cu câteva zile, ministrul Educației a susținut că statutul elevului trebuie regândit, iar calitatea de elev trebuie să existe și în afara instituției școlare. „(…) statutul elevului trebuie regândit de așa manieră încât să nu mai existe interpretări. Calitatea de elev se exercită atât în interiorul, cât și în exteriorul școlii. Mizez pe implicarea asociațiilor de părinți și a profesorilor și aștept propuneri de îmbunătățire a statutului”, a declarat ministrul.